Jak sprzedawać skutecznie na Allegro? Od karty produktowej przez wsparcie reklamowe do konwersji

Marketing

Polikryzysowa rzeczywistość, w której w ostatnim czasie szczególnie ważnym czynnikiem jest kwestia ekonomiczna, wymusza na polskich sprzedających w internecie jeszcze lepsze zrozumienie kupujących i dotarcie z ofertą tam, gdzie kupujący już są. Takimi miejscami są platformy handlowe (marketplace), które już dla 38% kupujących produkty w internecie w Polsce stanowią pierwszy krok na ścieżce zakupowej. Jak wykorzystać szansę i możliwości, jakie daje w obszarze sprzedaży i budowania biznesu największy marketplace w Polsce, czyli Allegro? Przedstawiam zestaw praktycznych zasad i wskazówek. Mogą być one pomocne zarówno jeżeli Twoja firma sprzedaje produkty na Allegro, jak i w sytuacji, gdy z ramienia agencji prowadzisz działania marketingowe dla klientów marketplace.

1. Zrozum kupującego AD 2023
Tegoroczne badanie „Customer Journey 2023: Poszukiwanie i zakup produktów online” zrealizowane przez agencję Minds & Roses przy współpracy z Allegro pokazało m.in., iż Polacy kupują w dużo bardziej przemyślany sposób niż wcześniej. Już ponad 1/3 osób badanych znajduje się w segmencie smart shopper, wrażliwym na zmianę ceny i pojawiające się promocje. Stąd też chętniej korzystają z takich opcji filtrowania na Allegro, jak: zestawy i liczba sztuk w zestawie/opakowaniu (np. skarpetek), pojemność (np. płynów do płukania) czy filtrowanie produktów od najtańszych. Nie powinna dziwić też zatem coraz większa popularności ofert, których zakup daje kupującym dodatkowe benefity. Mogą to być np. Monety, czyli wirtualne punkty, dzięki którym nabywcy zapłacą mniej przy kolejnych zakupach czy kupony Allegro do wykorzystania w wybranych ofertach.
Ale to nie wszystko.

POLECAMY

Podpowiedź:

Analizując swojego obecnego klienta, zastanów się, jak dziś wygląda jego sytuacja finansowa, na czym zależy mu najbardziej w kontekście Twoich produktów oraz czy jesteś w stanie dopasować swoją ofertę do „smartnych” opcji filtrowania na Allegro.


Do pragmatyzmu zakupowego Polaków dochodzi też zwiększające się skokowo tempo ży...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy