Jak skutecznie zaprojektować program wsparcia sprzedaży, czyli od czego zacząć? Z cyklu programy wsparcia sprzedaży okiem twórców, uczestników i ekspertów (cz. I)

Niezbędnik handlowca

Programy wsparcia sprzedaży to temat znany, narzędzie stosowane w wielu firmach. Przyjrzeliśmy się mu kompleksowo. Przeprowadziliśmy badanie wśród 20 twórców programów – menedżerów sprzedaży i trade marketingu oraz 262 uczestników programów – handlowców. Sporządziliśmy na tej podstawie raport, w którym wnioski z przeprowadzonych analiz uzupełniliśmy opiniami ekspertów. W prosty sposób opisaliśmy ścieżkę tworzenia programu, by pomóc początkującym twórcom zmierzyć się skutecznie z zadaniem.

Programy wsparcia sprzedaży, to określone w czasie akcje, o jasno sprecyzowanych zasadach, które mają motywować siły sprzedaży do osiągania założonych wyników handlowych. Często są nazywane konkursem lub określane jako program motywacyjny. Mogą być skierowane do wewnętrznych sił sprzedaży (działów sprzedaży, handlowców) lub na zewnątrz organizacji: do sieci dystrybucji lub osób mających wpływ na decyzje zakupowe (np. architekci wnętrz w przypadku mebli, dekarzy w przypadku okien dachowych). Jeśli jesteś osobą, która po raz pierwszy będzie przygotowywać program wsparcia sprzedaży, to ważne, by od samego początku właściwie zaplanować cały proces, by wziąć pod uwagę wszystkie istotne kryteria. Poniżej przedstawiamy podstawowe kwestie, które trzeba uwzględnić.

POLECAMY

Czy obie strony procesu rozumieją cel?

Pierwsza i podstawowa sprawa, to zidentyfikowanie co jest obecną trudnością s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy