Jak rozwijać sprzedaż w sieci, czyli o COPYWRITINGU W E-COMMERCE

Temat numeru

Obecnie konkurencja sklepów internetowych jest ogromna, a firmy szukają rozwiązań, które pozwolą im zwiększyć widoczność strony, zainteresowanie marką, a finalnie sprzedaż. Na decyzje klienta wpływa wiele czynników, jednak kompleksowe tworzenie treści należy do najważniejszych elementów, pozwalających na dotarcie do odbiorcy, wzbudzenie jego zaufania i przekonanie go do zakupu. 

Tylko teksty odpowiednio zoptymalizowane pod SEO i dopasowane do potrzeb realnych użytkowników przyniosą zamierzone efekty. Od czego zacząć tworzenie treści w sklepie internetowym? W jaki sposób tworzyć angażujący content?

POLECAMY

Kim jest klient, czego oczekuje, jak z nim rozmawiać

Pierwszym krokiem w drodze do tworzenia unikalnych treści do sklepu internetowego powinno być ustalenie, kim jest ich czytelnik. Warto doprecyzować tzw. buyer personę, czyli zbiór cech, zachowań, potrzeb oraz obaw idealnego klienta. W tym celu należy znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące odbiorcy i poznać jego:

  • wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status materialny,
  • zainteresowania,
  • preferowany sposób komunikowania się,
  • ulubione media społecznościowe,
  • cele, dążenia i wartości,
  • motywację do zakupu,
  • obawy,
  • sposób, w jaki podejmuje decyzje.

Warto zweryfikować dane m.in. dostępne w Google Analytics raporty, statystyki w profilach marki w social mediach, historię rozmów z konsumentami czy wnioski działu handlowego. Pomocne może okazać się także określenie cech tzw. negative persony, czyli persony negatywnej – klienta, którego nie chcemy pozyskać ani obsługiwać.

W kolejnym kroku dobrze jest ustalić styl marki oraz unikalny ton nadawanych komunikatów, czyli tzw. tone of voice, zawierający w sobie elementy wybranego słownictwa, kanałów dystrybucji oraz samej częstotliwości kontaktu. Wiąże się z tym także pojęcie archetypó...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy