Tylko teksty odpowiednio zoptymalizowane pod SEO i dopasowane do potrzeb realnych użytkowników przyniosą zamierzone efekty. Od czego zacząć tworzenie treści w sklepie internetowym? W jaki sposób tworzyć angażujący content?
POLECAMY
Kim jest klient, czego oczekuje, jak z nim rozmawiać
Pierwszym krokiem w drodze do tworzenia unikalnych treści do sklepu internetowego powinno być ustalenie, kim jest ich czytelnik. Warto doprecyzować tzw. buyer personę, czyli zbiór cech, zachowań, potrzeb oraz obaw idealnego klienta. W tym celu należy znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące odbiorcy i poznać jego:
- wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status materialny,
- zainteresowania,
- preferowany sposób komunikowania się,
- ulubione media społecznościowe,
- cele, dążenia i wartości,
- motywację do zakupu,
- obawy,
- sposób, w jaki podejmuje decyzje.
Warto zweryfikować dane m.in. dostępne w Google Analytics raporty, statystyki w profilach marki w social mediach, historię rozmów z konsumentami czy wnioski działu handlowego. Pomocne może okazać się także określenie cech tzw. negative persony, czyli persony negatywnej – klienta, którego nie chcemy pozyskać ani obsługiwać.
W kolejnym kroku dobrze jest ustalić styl marki oraz unikalny ton nadawanych komunikatów, czyli tzw. tone of voice, zawierający w sobie elementy wybranego słownictwa, kanałów dystrybucji oraz samej częstotliwości kontaktu. Wiąże się z tym także pojęcie archetyp...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!