Choć mamy branże, w których odnotowano wzrosty, takie jak medyczna, transportowa, kurierska itp., to większość firm nie była kompletnie przygotowana do wytrwania na rynku. Co zatem robić? W tym okresie powinniśmy myśleć o tym, jak nigdy wcześniej. Choć nie ma złotego środka na uratowanie wszystkich branż na rynku, jesteśmy w stanie przetrwać kolejny okres zamrożenia. Posłużę się wypracowanymi zasadami przez mój zespół – Centrum Szkoleń i Biznesu.
POLECAMY
Kluczowe zasady
Analiza
Analiza szczegółowa sytuacji jest niezbędna do zachowania płynności finansowej i utrzymania pozycji w swoim sektorze. Weź kartkę i długopis, zacznij notować wszystko, co Ci przychodzi do głowy w związku z tym, co wydarzyło się w trudnym dla Ciebie okresie. Zacznij notatki, przechodząc od ogółu do szczegółu. Taka rozpiska często ukaże wiele ważnych dla Ciebie rozwiązań, niewymagających dodatkowych dużych nakładów. Jeden z moich kontrahentów podczas takiej krótkiej analizy przekonał się do rozwiązania proponowanego mu od kilku lat. Zamknięty sklep brak klientów brak zysków.
Dobry plan
Tak jak w przypadku każdej rzeczy, którą chcemy dobrze wykonać, umiejętność planowania przesądza często o sytuacji, w jakiej się znajdziemy. Nie chodzi tutaj o to, aby us...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!