Jak radzić sobie podczas drugiej fali koronawirusa?

Strefa szefa

Od lutego 2020 r. polska gospodarka rozpędzona w ostatnich czasach zaczęła gwałtownie spowalniać. Pandemia dotyka wszystkich krajów świata z takim samym skutkiem i choć wielu dyskutuje o słuszności wszystkich procesów ograniczających rozprzestrzenianie się koronawirusa, jedno jest pewne – ludzie są wystraszeni. Wpływa to na wszystkie typy działalności gospodarczej.

Choć mamy branże, w których odnotowano wzrosty, takie jak medyczna, transportowa, kurierska itp., to większość firm nie była kompletnie przygotowana do wytrwania na rynku. Co zatem robić? W tym okresie powinniśmy myśleć o tym, jak nigdy wcześniej. Choć nie ma złotego środka na uratowanie wszystkich branż na rynku, jesteśmy w stanie przetrwać kolejny okres zamrożenia. Posłużę się wypracowanymi zasadami przez mój zespół – Centrum Szkoleń i Biznesu.

POLECAMY

Kluczowe zasady

Analiza
Analiza szczegółowa sytuacji jest niezbędna do zachowania płynności finansowej i utrzymania pozycji w swoim sektorze. Weź kartkę i długopis, zacznij notować wszystko, co Ci przychodzi do głowy w związku z tym, co wydarzyło się w trudnym dla Ciebie okresie. Zacznij notatki, przechodząc od ogółu do szczegółu. Taka rozpiska często ukaże wiele ważnych dla Ciebie rozwiązań, niewymagających dodatkowych dużych nakładów. Jeden z moich kontrahentów podczas takiej krótkiej analizy przekonał się do rozwiązania proponowanego mu od kilku lat. Zamknięty sklep  brak klientów   brak zysków.

Dobry plan
Tak jak w przypadku każdej rzeczy, którą chcemy dobrze wykonać, umiejętność planowania przesądza często o sytuacji, w jakiej się znajdziemy. Nie chodzi tutaj o to, aby us...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy