JAK EDUKACJA KLIENTA PRZEZ CONTENT WPŁYWA NA SPRZEDAŻ I UŁATWIA PRACĘ HANDLOWCOM?

Temat numeru

Handlowiec to osoba, która łączy klienta z firmą oraz jej ofertą. Niezależnie od branży jego stanowisko jest kluczowe z perspektywy działalności każdego przedsiębiorstwa. Istnieje jednak wiele technik i możliwości dotarcia do potencjalnego klienta, a idąc dalej – bezproblemowej finalizacji transakcji. W jaki sposób edukowanie odbiorcy może pomóc w codziennej pracy handlowca i co robić, aby było to skuteczne?

Content marketing a sprzedaż

Pojęcie marketingu treści określa regularne dostarczanie oraz tworzenie contentu, który jest atrakcyjny, przydatny i odpowiednio dopasowany do odbiorcy. Ten rodzaj strategii marketingowej ma za zadanie przyciągnąć i zainteresować klientów oraz nakłonić ich do konkretnego działania. To, co odróżnia content marketing od zwykłego copywritingu, to tworzenie wartościowych materiałów w celu jak najlepszego zrozumienia potrzeb klienta i ich odpowiednia dystrybucja. Kluczowe jest, aby firmy wyznaczały oraz stale definiowały grupę docelową, monitorowały jej zachowania i wyciągały wnioski pozwalające na precyzyjne dotarcie z komunikatem. Coraz częściej marki stawiają na angażujące i wysokiej jakości treści, w których dzielą się wiedzą, proponują ciekawe rozwiązania, a przez występowanie w roli eksperta w branży finalnie zbliżają klienta do swoich usług oraz produktów. Odpowiednio przeprowadzone działania pozytywnie przekładają się na wizerunek marki, konwersję i sprzedaż.

POLECAMY

Im bardziej atrakcyjna forma dopasowana do potencjalnego klienta, tym większa szansa na sukces. Z tego względu firmy coraz częściej decydują się na tworzenie tutoriali, prezentując swoje produkty i pokazując ich zastosowanie oraz działanie lub organizują webinary, aby przekazać wiedzę i ciekawostki z danego obszaru tematycznego. Należy jednak pamiętać o tym, że strategia content marketingowa to proces długofalowy, który wymaga czasu oraz dobrze sprecyzowanych działań, mających na celu ukształtowanie pozycji marki i zdobycie zaufania. 

Budo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy