Handel tradycyjny pozostanie, ale będzie się zmieniał

Wywiad

Ostatnie lata w handlu to okres dynamicznych zmian, zwłaszcza w zakresie rosnącego znaczenia e-commerce i wykorzystywania narzędzi cyfrowych w organizacji procesu sprzedaży – podkreśla dr hab. Małgorzata Twardzik, prof. SGH, adiunkt w Katedrze Badań Zachowań Konsumentów Szkoły Głównej Handlowej, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

Badania konsumenckie to badania potrzeb i preferencji konsumenta produktu. Czy na konkurencyjnym, polskim rynku handlowym, który jest rynkiem konsumenta, są potrzebne badania konsumenckie?
Badania konsumenckie są niezwykle ważne i potrzebne na polskim rynku, szczególnie w czasach nasilającej się konkurencji, zmieniających się trendów rynkowych, stylu życia i zachowań nabywczych Polaków. Rynek konsumenta oznacza, że to waśnie konsument decyduje, co kupuje, gdzie i w jakiej cenie. Producenci powinni znać potrzeby i preferencje nabywców, żeby w jak największym stopniu dopasować ofertę asortymentową pod każdym względem. Tylko systematyczne badania rynku mogą zapewnić producentom bieżące informacje i możliwość reagowania na zmiany preferencji zakupowych.

Dlaczego warto przeprowadzać badania konsumenckie?
Badania konsumenckie są integralną częścią badań rynkowych, marketingowych. Warto je prowadzić systematycznie, cyklicznie, by obserwować zmiany rynkowe, zmiany zachowań i preferencji nabywczych klientów. Dotyczy to głównie docelowych segmentów rynku, do których kierowana jest oferta handlowa firmy. Badania docelowego segmentu nabywców pozwalają na bieżące reakcje firmy w zakresie jakości oferowanych produktów, sposobu ich dystrybucji czy też kształtowania poziomu cen....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy