Badania konsumenckie to badania potrzeb i preferencji konsumenta produktu. Czy na konkurencyjnym, polskim rynku handlowym, który jest rynkiem konsumenta, są potrzebne badania konsumenckie?
Badania konsumenckie są niezwykle ważne i potrzebne na polskim rynku, szczególnie w czasach nasilającej się konkurencji, zmieniających się trendów rynkowych, stylu życia i zachowań nabywczych Polaków. Rynek konsumenta oznacza, że to waśnie konsument decyduje, co kupuje, gdzie i w jakiej cenie. Producenci powinni znać potrzeby i preferencje nabywców, żeby w jak największym stopniu dopasować ofertę asortymentową pod każdym względem. Tylko systematyczne badania rynku mogą zapewnić producentom bieżące informacje i możliwość reagowania na zmiany preferencji zakupowych.
Dlaczego warto przeprowadzać badania konsumenckie?
Badania konsumenckie są integralną częścią badań rynkowych, marketingowych. Warto je prowadzić systematycznie, cyklicznie, by obserwować zmiany rynkowe, zmiany zachowań i preferencji nabywczych klientów. Dotyczy to głównie docelowych segmentów rynku, do których kierowana jest oferta handlowa firmy. Badania docelowego segmentu nabywców pozwalają na bieżące reakcje firmy w zakresie jakości oferowanych produktów, sposobu ich dystrybucji czy też kształtowania poziomu cen....
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!