Globalny potencjał platform marketplace – jak go wykorzystać?

Marketing
Każdy przynajmniej odrobinę zainteresowany branżą e-commerce z pewnością słyszał coś o platformach marketplace. W internecie wiele mówi się o tkwiącym w nich potencjale. Czy jednak optymistyczne prognozy naprawdę mają sens? Czy wystarczy po prostu zacząć sprzedawać na którymkolwiek portalu tego typu, aby uszczknąć nieco z jego globalnego zasięgu? Warto poświęcić nieco czasu na głębszą analizę sytuacji.

Marketplace – co to w ogóle jest?

Marketplace to inaczej platforma sprzedażowa. Aby lepiej zrozumieć, czym jest, warto sięgnąć do źródłosłowu. Słowo „marketplace” pochodzi z języka angielskiego i można je przetłumaczyć na „rynek” lub „targowisko”. Wbrew pozorom, to bardzo trafna nazwa, ponieważ współczesne platformy sprzedażowe faktycznie pełnią rolę internetowych targowisk. Za ich pośrednictwem poszczególne sklepy po prostu wystawiają swoje produkty, oferując je klientom.

POLECAMY

Innymi słowy, marketplace to miejsce, w którym zewnętrzni sprzedawcy mogą prowadzić swój handel. Platformy tego typu zwykle udostępniają własne zasoby za określoną opłatą w formie abonamentu, ustalonej prowizji od sprzedaży lub ich połączenia. Niemniej należy pamiętać, że marketplace to nie tylko przestrzeń handlowa, ale także operator przeprowadzanych w jego ramach transakcji.

Potencjał platform marketplace

Nie da się ukryć, że platformy marketplace obecnie stanowią niezwykle istotny kanał e-commerce. Ich popularność utrzymuje się na wysokim...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy