Zachodzące w środowisku naturalnym zmiany to zimny prysznic dla całego świata – w tym również dla globalnego handlu i jego interesariuszy. Badania przeprowadzone przez liczne instytuty naukowe nie pozostawiają wątpliwości: znajdujemy się na krawędzi katastrofy klimatycznej, którą możemy spowolnić jedynie poprzez radykalne działania.
POLECAMY
Troska o środowisko to niewątpliwie najważniejszy argument w walce o lepszy, bardziej ekologiczny biznes. Swoją cegiełkę do motywowania firm e-commerce do podejmowania bardziej zrównoważonych działań dokładają również... sami e-klienci. Jak wynika z raportu „Green Generation” przygotowanego przez Mobile Institute we współpracy z Allegro, aż 75% (!) kupujących online deklaruje, że w trakcie procesu zakupowego zwracają szczególną uwagę na pojawianie się różnego rodzaju praktyk o charakterze nieekologicznym. Najczęściej konsumenci zwracają uwagę na niepotrzebne użycie plastikowych opakowań i wypełniaczy oraz brak możliwości wyboru zielonej formy dostawy.
Co ciekawe, za samymi deklaracjami po stronie konsumentów podąża również świadomość konieczności poniesienia dodatkowych kosztów związanych z wyborem ekorozwiązań; badania wykonane przez Trivium Packaging („2021 Global Buying Green Report”) pokazują, że aż 83% konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za „zielone” opakowania. Z kolei aż 67% respondentów stawia na zakup produktów pakowanych w materiały pochodzące z recyklingu, co również wydaje się rozsądnym kierunkiem, w którym zmierza ryne...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!