Dobre praktyki współpracy dostawcy z dystrybutorem

Strefa szefa

Współpraca między dostawcami a dystrybutorami może być złożona i wiązać się z wieloma trudnościami. Najważniejsze jest partnerstwo, dążenie do wspólnego celu i osiąganie efektu synergii. Jeśli dostawca i dystrybutor grają nie fair, to jest to droga do frustracji obu stron, ograniczenia, a nawet zerwania współpracy.

Współpraca dostawców z dystrybutorami to nie bajka: jedna i druga strona może ostro negocjować w celu maksymalizacji korzyści, ale ważne jest, aby nie przegrzać i nie nadwyrężyć długofalowych relacji, o które każdej stronie powinno chodzić. Wdrożenie dobrych praktyk współpracy dostawcy z dystrybutorem może przynieść wiele korzyści obu stronom. Dostawca może zwiększyć sprzedaż i zysk, a dystrybutor może poprawić swoje wyniki finansowe i pozycję na rynku. W tym artykule przedstawię kilka z nich.

POLECAMY

Spójna strategia sprzedaży i marketingu

Dostawca i dystrybutor mogą mieć różne pomysły na strategię sprzedaży i marketingu produktów. Brak wspólnego planu działań może prowadzić do nieskutecznych działań promocyjnych i sprzedaży.
Dystrybutor może lepiej znać lokalny rynek i klientów niż dostawca. Jeśli dostawca nie uwzględni lokalnych potrzeb i preferencji klientów, to może prowadzić to do braku sukcesu na rynku.
Jako dostawca zapewnij narzędzia i materiały marketingowe, które pomogą dystrybutorowi w sprzedaży Twoich produktów. Wspieraj promocje, kampanie i inne działania marketingowe dystrybutora. Dostarczaj dobrej jakości materiały marketingowe i sprzedażowe, takie jak broszury, katalogi i filmy promocyjne.
Warto, aby dostawca oferował dystrybutorowi promocje i bonusy, zarówno dla niego s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy