Współpraca dostawców z dystrybutorami to nie bajka: jedna i druga strona może ostro negocjować w celu maksymalizacji korzyści, ale ważne jest, aby nie przegrzać i nie nadwyrężyć długofalowych relacji, o które każdej stronie powinno chodzić. Wdrożenie dobrych praktyk współpracy dostawcy z dystrybutorem może przynieść wiele korzyści obu stronom. Dostawca może zwiększyć sprzedaż i zysk, a dystrybutor może poprawić swoje wyniki finansowe i pozycję na rynku. W tym artykule przedstawię kilka z nich.
POLECAMY
Spójna strategia sprzedaży i marketingu
Dostawca i dystrybutor mogą mieć różne pomysły na strategię sprzedaży i marketingu produktów. Brak wspólnego planu działań może prowadzić do nieskutecznych działań promocyjnych i sprzedaży.
Dystrybutor może lepiej znać lokalny rynek i klientów niż dostawca. Jeśli dostawca nie uwzględni lokalnych potrzeb i preferencji klientów, to może prowadzić to do braku sukcesu na rynku.
Jako dostawca zapewnij narzędzia i materiały marketingowe, które pomogą dystrybutorowi w sprzedaży Twoich produktów. Wspieraj promocje, kampanie i inne działania marketingowe dystrybutora. Dostarczaj dobrej jakości materiały marketingowe i sprzedażowe, takie jak broszury, katalogi i filmy promocyjne.
Warto, aby dostawca oferował dystrybutorowi promocje i bonusy, zarówno dla niego s...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!