Dlaczego w dobie POST-COVID nasze zwyczaje zakupowe tak bardzo się zmieniły?

Marketing

Cotygodniowe zakupy mogą już nigdy nie być takie, jak jeszcze kilka miesięcy temu. Najnowsze badanie konsumenckie pokazuje, że zainteresowanie Polaków zakupami online w czasie lockdownu nie było chwilową zachcianką. To doświadczenie, być może, na trwałe zmieniło ich nawyki zakupowe.

Rewolucja w handlu elektronicznym 

Pandemia COVID-19 zapoczątkowała nową erę zachowań konsumenckich. Według badania wykonanego na zlecenie firmy DS Smith, wiodącego dostawcy opakowań dla e-commerce w Europie, zdecydowana większość Polaków nie będzie zmieniać swoich nawyków zakupowych online z czasu kwarantanny.
Aż 68% respondentów potwierdziło, że dokonało większych zakupów w sieci w tym czasie. Wraz z zainteresowaniem Polaków zakupami online powstawały nowe sklepy internetowe – tylko do końca kwietnia liczba e-sklepów w Polsce wzrosła niemal o 1,7 tys.1 Szacowana wartość sektora e-commerce w Polsce może w tym roku przekroczyć 70 mld zł2. Będzie to znaczący wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim, kiedy wyniosła ona 50 mld zł3.
Wygląda na to, że ta gwałtowna rewolucja, która nastąpiła w handlu elektronicznym, będzie trwała, ponieważ 91% ankietowanych twierdzi, że po zakończeniu lockdownu nadal będzie robić zakupy w sieci w takiej samej lub nawet większej ilości. 
Według badania najczęściej kupowane online były środki higieniczne (np. środki do dezynfekcji i ściereczki do czyszczenia) – z...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy