Dlaczego tradycyjny model pozyskania klienta jest mało skuteczny?

Niezbędnik handlowca

Sprzedaż tradycyjna, czyli telefonowanie do klienta, czy też pisanie e-maili lub jeżdżenie na spotkania, w pewnym sensie może ograniczyć dochody firmy lub handlowca, ponieważ zarabiamy tylko w momencie, w którym wykonujemy aktywne działania handlowe. To ma bardzo duże znaczenie w sytuacji, w której pracując w sprzedaży, trzeba pojechać do klienta, celem nawiązania relacji i przedstawienia mu konkretnego rozwiązania.

Już na początku roku 2020 zaczęłam się zastanawiać, w jaki sposób, można osiągnąć takie same lub nawet wyższe przychody w sytuacji, w której wykonam jedną czynność handlową, a dzięki niej będę w stanie przyciągnąć większą liczbę klientów. Być może, nie będę mogła codziennie wykonywać 10 telefonów do klienta lub pisać kilku e-maili lub będzie taka sytuacja jak teraz, w której mamy pandemię i są bardzo duże utrudnienia np. w organizacji konferencji stacjonarnej.
Zauważyłam też drugą bardzo ważną kwestię, że w tradycyjnym modelu handlowym można dotrzeć do ograniczonej liczby klientów. Wychodząc z założenia, że pozyskuję mojego klienta przez telefon lub przez udział w konferencji w sposób fizyczny, łatwo mogę wyliczyć, ilu klientów jestem w stanie poinformować o moich produktach i usługach. Przenosząc sprzedaż do modelu online, mogę korzystać z wielu narzędzi pozyskania klienta tymi kanałami. Przede wszy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy