Kluczowe elementy sukcesu w e-commerce
Zapewne jesteś już świadomy, że samo założenie sklepu internetowego nie wystarczy do tego, aby klienci u Ciebie kupowali, a Ty żebyś zaczął zarabiać. Jest bardzo dużo czynników i elementów wpływających na to, czy osiągniesz sukces i zbudujesz rentowny sklep internetowy. Większość błędów popełnianych przez menedżerów e-commerce wynika z tego, że nie zadbali w pierwszej kolejności o fundamenty, a skupili się na stronie internetowej i technologii. O czym zatem powinieneś pamiętać na początku.
POLECAMY
- Zacznij od strategii. To fundament określający, w którym kierunku powinien podążać Twój biznes. Strategia powinna być zrozumiała i jasno zakomunikowana całej organizacji. Dlatego koniecznie zrób ją w formie spisanego dokumentu. Pamiętaj, że nawet jeśli masz ją poukładaną w głowie, to niekoniecznie musi być znana Twoim pracownikom.
Pamiętaj!
Dobrze przygotowana strategia zawiera m.in. takie elementy, jak:
- Kim jest Twoja konkurencja. Zastanów się, jakie ma przewagi rynkowe, model biznesowy i do kogo kieruje swoją ofertę.
- Twoją przewagę rynkową, wyróżniającą Cię na rynku w odniesieniu do konkurencji (np. zdefiniowana nisza, w której się specjalizujesz).
- Określenie, kim jest Twój docelowy klient. Dowiedz się, co jest dla niego ważne i jak podejmuje decyzje zakupowe. Pomoże Ci to w przygotowaniu oferty, komunikacji czy ścieżek zakupowych.
- Jaką unikalną korzyść będziesz oferował swoim klientom. Czy będzie na tyle niepowtarzalna, że Twoja konkurencja łatwo jej nie skopiuje?
- Jakie kanały komunikacji będziesz wykorzystywał, aby dotrzeć do klienta. Pomyśl, gdzie Twój odbiorca szuka informacji, i na tych miejscach skup swoją uwagę.
- Przygotuj budżet i finanse. Bez stałej i świadomej kontroli nad aspektem finansowym Twojej firmy trudno będzie Ci podejmować rozsądne decyzje biznesowe. Obszarów kosztowych w e-commerce jest sporo. Od utrzymania samej technologii, przez zespół, marketing, logistykę, administrację czy koszty biura. Budżet...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!