Firmy z różnych branż, takich jak technologia (Google, IBM), finanse (JP Morgan, Goldman Sachs), zdrowie (Mayo Clinic, Johnson & Johnson) i edukacja (Coursera, Udemy), coraz częściej wdrażają systemy AI do coachingu, licząc na obniżenie kosztów, większą skalowalność i spersonalizowane podejście oparte na analizie danych.
Przyjrzymy się porównaniu AI i tradycyjnego coachingu, analizując ich mocne i słabe strony na podstawie badań naukowych i przykładów biznesowych. Zastanowimy się, czy AI może przewyższyć ludzkiego coacha w niektórych aspektach, czy raczej pozostanie narzędziem wspierającym tradycyjne metody coachingowe.
POLECAMY
AI jako coach – korzyści biznesowe
Skalowalność i dostępność
Jedną z największych zalet AI jest możliwość nieograniczonej dostępności. W przeciwieństwie do ludzkich coachów, AI działa 24 godz./7 dni, dostarczając użytkownikom natychmiastowe odpowiedzi i analizy. Firmy mogą wdrożyć AI coaching na dużą skalę, zapewniając każdemu pracownikowi dostęp do indywidualnych sesji coachingowych.
Aplikacje coachingowe oparte na AI
- BetterUp oferuje cyfrowe sesje coachingowe dla liderów i pracowników, pomagając w rozwijaniu umiejętności przywódczych oraz radzeniu sobie ze stresem.
- Replika natomiast działa jako chatbot oparty na AI, który dostarcza wsparcia emocjonalnego i rozwija umiejętności interpersonalne użytkowników poprzez rozmowy (która ma ponad 30 mln użytkowników na całym świecie według danych z 2024 r.), analizuje ich potrzeby i dostosowuje strategię rozwoju w czasie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!