Chciałbyś dowiedzieć się więcej? Koniecznie przeczytaj artykuł: Umiejętność zadawania pytań, czyli jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich
POLECAMY
Menedżer sprzedaży powinien odgrywać cztery kluczowe role: stratega, motywatora, analityka i trenera. Jako strateg musi zadbać o to, aby ustalić strategię sprzedaży i przełożyć ją na konkretne taktyki sprzedażowe. Jako analityk powinien aktywnie i systemowo przyglądać się praktycznej realizacji działań sprzedażowych w terenie przez handlowców. Jako motywator musi stworzyć takie środowisko pracy, w którym sprzedawcy będą mogli skutecznie realizować cele wynikające ze strategii. Jako zaś trener powinien wspierać rozwój pracowników w realizacji strategii i wynikających z niej taktyk sprzedażowych oraz standardów sprzedaży.
Te cztery role są wbrew pozorom złożone, bo wymagają łączenia twardych i miękkich kompetencji, co nie jest łatwe w praktyce. Biorąc pod uwagę złożoność roli, warto wiedzieć o tym, że część kompetencji można oddelegować do innych działów lub osób, ale zawsze należy o nich pamiętać, budując i rozwijając dział sprzedaży.
Menedżer jako strateg
Mene...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!