Czego oni chcą? Analiza wyszukiwania brandu

Otwarty dostęp Marketing

Brand – z czym naprawdę kojarzy się wyszukującemu? Jak użytkownicy wyszukują Twoją markę – co wpisują do wyszukiwarki i jaka jest ich prawdziwa intencja? Warto rzucić na to okiem nieco dokładniej i poznać prawdę o tym, jak postrzegany jest Twój brand w wynikach wyszukiwania.

Po co nam wiedza na temat tego, z czym utożsamiany jest brand? Często właściciele przedsiębiorstw, którzy podejmują strategiczne decyzje i rozwijają firmę, nie zdają sobie sprawy, że ich obecne produkty, usługi czy obsługa klienta może wprowadzać odbiorców w błąd. Dochodzi do sytuacji, w której nagle można zobaczyć taką podpowiedź w wynikach wyszukiwania:
 

POLECAMY


Taka analiza może doprowadzić do ciekawych wniosków i weryfikacji, dlaczego dana marka znalazła się w podpowiedziach w Google. Podpowiedzi te pokazują się tam z dwóch powodów:
często wpisywane frazy przez internautów, frazy wpisane przez użytkownika wcześniej.
Na powyższym przykładzie doskonale widać, jak wiele firm jest wyszukiwanych z frazą „oszukuje”. Nikt się tego nie spodziewa, a jednak takie rzeczy można łatwo znaleźć – co jest, niestety, smutną rzeczywistością.

Ruch brandowy w ruchu organicznym

Ruch organiczny pochodzi ze wszystkich bezpłatnych wyników wyszukiwania. Do bezpłat...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy