Jak to jest z tym klientem?
W zasadzie to pytanie mogłoby być postawione inaczej. Jak to jest z Tobą? Zajmując się sprzedażą, bardzo często zdarza nam się zapomnieć, że my również w codziennym życiu jesteśmy klientami. Mamy swoje oczekiwania co do obsługi, informacji, które dostarcza sklep, spersonalizowanych i okazjonalnych promocji. Zamiast zastanawiać się, jak sprostać jego oczekiwaniom, lepiej przemyśleć, czego nie robić, żeby go nie zdenerwować lub zniechęcić. Ogromnie żałuję, że tak jest, ale – niestety – klienci dużo chętniej wystawiają negatywne opinie na temat zakupionych produktów lub usług. Jeśli cały proces przebiegł w porządku, zakładają, że tak miało być i nie ma po co tego chwalić. To przecież standard, nie zasługuje na oklaski. Faktycznie, to powinien być standard, ale...
POLECAMY
RAMKA 1
Jakie informacje o buyer personie warto znać?
Buyer persona to fikcyjnie stworzona sylwetka naszego klienta, która pokazuje jej cechy, motywacje, sposób, w jaki podejmuje decyzje. Jej celem jest wskazanie nam „ludzkiej” strony odbiorcy, do którego kierujemy naszą komunikację marketingową.
Informacje, które powinniśmy o niej ustalić, to:
- Dane demograficzne: Jakiej jest płci? W jakim jest wieku? Jaki jest jej stan cywilny? Gdzie mieszka?
- Wykszt...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!