Cały ten UX - o marketingu, doświadczeniach użytkowników i procesie projektowania

Marketing

Idealny poranek: weekend, kubek ciepłej kawy i… dla większości z nas leniwe scrollowanie ulubionych stron internetowych. Co z tej porannej „prasówki” zostanie w naszej pamięci? Czy istnieją sprawdzone elementy, które przykuwają uwagę użytkowników lub przeciwnie – pozwalają im z łatwością i właściwie niezauważenie przechodzić z jednego miejsca strony w inne bez konieczności mozolnego poszukiwania żądanej informacji?

W niniejszym artykule sprawdzimy, dlaczego część stron www wydaje się bardziej przyjazna użytkownikom, rozszyfrujemy tajemnicze skróty UX, UI i SXO, podpowiemy, jak wyjść naprzeciw potrzebom odbiorców i zastanowimy się nad etyką stosowania dark patterns.
Jeśli mogłabym stworzyć własną uproszczoną definicję UX (user experience), ujęłabym ją najszerzej, jak się da, i powiedziała, że UX to w zasadzie wszystko, co otacza nas w digitalowym świecie. Jak zaprojektować formularze? W którym miejscu strony umieścić logowanie? Jak powinno wyglądać dobrze zaprojektowane call to action? Jaki rodzaj menu wybrać?
Praca projektanta UX, jak widać po powyższych pytaniach, bazuje w dużej mierze na wiedzy o potrzebach użytkowników, ich oczekiwaniach dotyczących produktu oraz na głębokim zrozumieniu psychologii poznawczej. Wszystkie te elementy wpływają na sposób, w jaki projektant opracowuje architekturę informacji, design strony lub jej użyteczność.

POLECAMY

UX i UI – czym się różnią?

Pojęcia UX i UI bywają niejednokrotnie używane zamiennie jako synonimy. Jest to stosunkowo często występujący błąd.
 

Ramka 1
UX i UI – czym są?

UX, czyli User Experience określa to, co czuje użytko...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy