Budowanie świadomości klientów oraz ich potrzeb poprzez treści

Temat numeru

Budowanie świadomości klientów w internecie zaczyna się od dobrego contentu, bo w ten sposób można dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców. Aby odnieść sukces, trzeba zastanowić się nad tym, kim jest nasz odbiorca, a następnie zbudować spójną komunikację, która będzie odpowiadać na jego potrzeby, a jednocześnie skutecznie prezentować wartości marki. W jaki sposób budować świadomość u klientów? Jak odpowiadać na ich potrzeby przez skuteczną treść? Co zrobić, żeby odbiorca chciał dokonać świadomego zakupu?

Szukamy, czytamy i decydujemy

Świadomość klienta buduje się już na etapie jego myśli, czyli w tzw. Zerowym momencie prawdy (ZMOT – Zero Moment of Truth). Podczas codziennego przeglądania informacji znajdujących się w sieci otrzymujemy sporą ilość inspiracji już na etapie badania i poszukiwania produktu lub usługi. 
ZMOT definiuje bodziec, który spowodował, że zainteresowaliśmy się danym produktem lub usługą i chcemy dowiedzieć się o nich więcej. Bodziec ten wywołuje reklama, ale niekoniecznie ta przybierająca jej tradycyjną formę. Decyzja zakupowa następuje w tym przypadku po zapoznaniu się np. z rekomendacjami innych użytkowników. Mogą one przyjmować formę tzw. user generated content, czyli treści tworzonych przez końcowych odbiorców, a dokładniej: krótkiej opinii pod produktem, oceny rankingowej, wideorecenzji lub testu. 
Odpowiednio dostarczona treść jest najlepszą odpowiedzią i ułatwieniem w poszukiwaniu opinii właśnie w zerowym momencie. Samo zainteresowanie produktem to dopiero początek, bo żeby umożliwić szybkie dotarcie do niego, trzeba zastanowić się nad tym, co użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę i zawrzeć odpowiednie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy