W tym artykule pragnę pokazać menedżerom sprzedaży i handlowcom inną drogę do osiągnięcia konsensusu w realizacji celów sprzedażowych – drogę współkreowania rozwiązań razem z naszymi klientami. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ współczesne relacje biznesowe opierają się dziś na partnerstwie w tworzeniu rozwiązań. Aby móc współtworzyć rozwiązania, potrzebujemy współpracy, a nie walki o najlepsze dla jednej ze stron warunki kontraktu.
POLECAMY
Transparentne zasady
Na początek zadam Ci pytania. W jaki sposób przygotowujesz się do negocjacji? Czy opracowujesz listę argumentów nie do obalenia lub listę środków nacisku, którymi będziesz chciał wywrzeć nacisk na swojego kontrpartnera? Jeśli tak – zapraszam Cię do przygotowania mentalnego do rozmowy, w którym zaangażujesz drugą stronę w negocjacjach do dzielenia się swoimi pomysłami na współpracę, do dialogu i kreatywności w formułowaniu zasad wspólnego działania. W pierwszej kolejności w przygotowaniach do negocjacji postaraj się uzgodnić przebieg rozmów – W jaki sposób, w jakiej formie oraz na jakich zasadach negocjacje mają być realizowane? Upewnij się, czy podobnie rozumiecie proces negocjacji. Uzgodnij psychologiczne ramy negocjacji, co w praktyce oznacza, jakimi zasadami chcecie się kierować i „jak się czuć” w przebiegu procesu. Możesz np. określić, co dla Ciebie oznacza kierowanie się podczas rozmów zasadą wzajemnego szacunku. Albo jaki sposób komunikacji przyjmujecie? Być może, nie masz zgody na wkraczanie w osobiste przestrzenie negocjacyjnych graczy? Dopytaj o to, kto będzie brał udział w negocjacjach. Kto jest osobą decyzyjną? Chodzi o...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!