Kilka dni temu odebrałem taki telefon: „– Dzień dobry, ma Pan u nas pakiet Telewizji i Internetu. Obecnie obligatoryjnie (dokładnie tego słowa użyła konsultantka) mieszkańcy Pana osiedla przechodzą na światłowód i możemy Panu zaproponować pakiet za 94,99 zł”, „– Ok, ale ja płacę teraz 74 zł i mam umowę z Państwem jeszcze przez ponad rok, tak? Czy muszę przechodzić na światłowód?”, „– Nie musi Pan. A czy planuje Pan w przyszłości, bo nie wiemy, czy ciągnąć do Pana kabel?”, „– Nie, dziękuję. Rozważę to, ale nie w najbliższym czasie. Obecna prędkość internetu w zupełności mi wystarcza”. Po tych słowach konsultantka zakończyła rozmowę. Niestety – osiągnęła efekt odwrotny od zamierzonego. Podobnie jak wielu polskich telesprzedawców – w kilku pierwszych zdaniach wzbudziła moją nieufność, o zaufaniu nie wspominając.
POLECAMY
Szybki test
Mam dla Ciebie propozycję – zrób prosty test. Pójdź do galerii handlowej, wejdź do sklepu/punktu usługowego i zadaj niestandardowe pytanie, wymagające fachowej wiedzy. Przykładowo: wejdź do sklepu z obuwiem sportowym i zadaj pytanie o buty do biegania dla osób z płaskostopiem. Będąc w sklepie elektronicznym, zapytaj, które z widocznych na wystawie komputerów posiadają konkretny parametr i obserwuj, czy doradca zna odpowiedź, czy czyta z opisu sprzętu na karteczkach z ceną. I teraz zadaj pytanie sobie: „czy ten doradca ma odpowiednią wiedzę, aby doradzić mi w zakupie”, „czy ta osoba była godna mojego zaufania”.
Drugi szybki test
Teraz drugi test,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!