Wykorzystanie sztucznej inteligencji w sprzedaży bankowej

Temat numeru

Sztuczna inteligencja to hasło, które od lat 50. XX wieku przeżywa wzloty i upadki – zarówno jeżeli chodzi o popularność, jak i o postępy w badaniach (głównie motywowane środkami przeznaczanymi na R&D). Obecnie niewątpliwie mamy do czynienia z okresem wzrostu, który napędzany jest przede wszystkim dostępnością coraz lepszych rozwiązań w zakresie infrastruktury obliczeniowej i zarządzania bazami danych.

 

POLECAMY

Nic dziwnego, że hasło „sztuczna inteligencja” stało się też głośne w branży marketingowej. Głównie chodzi tutaj o zastosowanie algorytmów wytrenowanych na danych historycznych do systemów rekomendacji w e-commerce, które pozwalają spersonalizować doświadczenie użytkownika i dopasować ofertę do jego profilu, aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo kupna. Jednak to zastosowanie nie wyczerpuje możliwości tego typu rozwiązań.

Z równym powodzeniem można używać sztucznej inteligencji w obszarze sprzedaży bezpośredniej.

Przede wszystkim omnichannel

Jeszcze dziesięć lat temu w Polsce strona internetowa stanowiła prawie wyłącznie wizytówkę firmy w internecie. Główne wydatki marketingowe pochłaniał ATL (Above The Line), a więc media tradycyjne – reklama w telewizji, radio czy prasie. Mierzenie efektywności tradycyjnych kampanii reklamowych było właściwie niemożliwe, co pociągało za sobą ko...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy