V Generacja sprzedaży Przestań bać się chaosu. Nielinearność kluczem do sukcesu

Skuteczna sprzedaż

Działanie intuicyjne jest wynikiem przekonania, że najważniejsze są: inteligencja, błyskotliwość, wiedza techniczna i… podejście, że „przecież to logiczne, a poza tym mam nos do interesów”, i że to jest 95% sukcesu. Pozostałe 5% to… szczęście. W świecie wysokiej konkurencyjności 99% osób tak myślących w dosyć krótkim czasie zaczyna tłumaczyć, że jednak pech to więcej niż 50% całości…

Myśl i działaj systemowo

Działanie systemowe to świadome myślenie zakładające, że jeżeli masz zamiar stawić czoła jakiemukolwiek wyzwaniu – przygotuj się. Nazywa się 
to Myślenie i Działanie Systemowe (MiDS). Zakłada ono, że jeżeli idziesz dokądś, najpierw pomyśl, jakie scenariusze rozwoju sytuacji są najbardziej prawdopodobne, stwórz na piśmie najlepszy sposób zachowania się w ich obliczu, przećwicz te reakcje – a wtedy, gdy „pójdziesz tam”, Twoje szanse na skuteczność są niewspółmiernie wyższe niż w podejściu intuicyjnym – „z marszu”.
Sprzedaż może być zarówno intuicyjna, jak i systemowa. Tam, gdzie panuje wysoka konkurencyjność, oczywiste jest, że ta druga przynosi o wiele lepsze rezultaty. Pojawiają się w związku z tym pytania: Jakie systemowe style sprzedaży są znane? Jaka jest ich skuteczność w porównaniu ze sobą nawzajem? Czy skuteczność danego stylu zależna jest od tego, w jakim środowisku biznesowym jest stosowana? Pytania te pomagają w odnalezieniu odpowiedzi na główny dylemat: Który styl mam wybrać?

POLECAMY

Pierwsza nielinearna – V Generacja Sprzedaży

Piąta Generacja Sprzedaży ma swoje korzenie w filozofii Dalekiego Wschodu. To właśnie tamten obszar kulturowy od tysięcy lat definiuje rzeczywistość jako „logiczny chaos”, a zjawiska w niej zachodzące mają charakter nie tylko nieuporządkowany, ale także nieliniowy (aby odróżnić to pojęcie od nieliniowości czysto matematycznej – używać będziemy haseł „nielinearność” – „nielinearny”). Inżynieria sprzedaży 
V Generacji jest pierwszą nielinearną inżynierią stworzoną w dzisiejszych czasach – powstała w Polsce w sierpniu 2014 r. Jej siła zawarta jest przede wszystkim w fakcie, iż – z jednej strony – wykorzystuje charakterystykę środowiska chaosu „na swoją korzyść”, a z drugiej – uwzględnia bogactwo wiedzy i doświadczenia wielu kultur, gdzie handel rozwija się od tysięcy lat.

Podstawowe założenia V Generacji Sprzedaży

Kluczem do skuteczności procesu sprzedaży jest podejście holistyczne do klienta, czyli takie, które traktuje współpracę biznesową jako obszar interakcji w wymiarach nie tylko technicznym i merytorycznym, ale także – a nawet przede wszystkim – emocjonalnym, psychologicznym i społecznym. Transakcyjność w procesie negocjacji handlowych – czyli skupianie się przede wszystkim na merytorycznej czy technologicznej stronie współpracy (czyli na transakcji samej w sobie) jest działaniem „skazującym”...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy