W ramach moich przemyśleń opisuję w tym artykule kilka postaw sprzedawców, które mogą powodować ograniczenia w pozyskiwaniu klientów. Sprawdź, czy te wyzwania dotyczą także Ciebie.
POLECAMY
Wyzwanie: brak wiary w cel sprzedażowy
Sprzedawcy często nie wierzą w swój cel, jaki mają do zrealizowania. Wielokrotnie słyszałam, podczas rozmów z handlowcami: „Mam nadzieję, że osiągnę sprzedaż, uda mi się”. Takie stwierdzenie od razu zakłada, że nie do końca wierzymy w swoje możliwości sprzedażowe. Dzieje się tak, ponieważ cel, który jest postawiony, może być za duży, lub dlatego, że nigdy jeszcze handlowiec nie pozyskał klienta i nie wie, jak tego dokonać. Wracając jednak do kwestii wyznaczonego celu, często menedżerowie narzucają go swoim pracownikom, nie sprawdzając, czy jego realizacja jest w jego zasięgu. Nie rozmawiają z pracownikiem na ten temat i nie pokazują mu, jak można podejść do osiągnięcia to celu. Ze swojego doświadczenia wiem, że jeśli moje myśli dopuszczają sytuację, w której mogę czegoś nie zrealizować, to małe jest prawdopodobieństwo, abym to osiągnęła.
Rozwiązanie: jak zrealizować cel sprzedażowy?
To, co proponuję w pierwszej kolejności, to wyeliminowanie myślenia na „nie” lub „uda mi się” i zastąpienie tych słów na zdanie: „Zobaczę, jak mogę zrealizować postawione zadanie”. Mocnym wsparciem, które stosuję w zakresie real...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!