TRZY TRENDY W SPRZEDAŻY NA ROK 2022, KTÓRE JUŻ TERAZ WARTO UWZGLĘDNIĆ

Temat numeru

Z dzisiejszego punktu widzenia trudno przewidzieć, jak zachowa się „nasz przyjaciel” COVID-19 w przyszłym roku. Mimo stosunkowo dobrej sytuacji i niskiej liczby obecnie chorujących, rządzący już teraz straszą nas nie tylko kolejną falą zachorowań, ale również zupełnie nowymi wariantami koronawirusa. A to oznacza dla nas wszystkich konieczność bycia elastycznym. Bycia gotowym na wszelkie ewentualności, zarówno pod względem podróży, jak i sposobów współpracy z klientami. Patrząc na tendencje na rynku, widać jeszcze jeden ciekawy trend: podnoszenie kwalifikacji i uczenie się zupełnie nowych rzeczy, które mogą stać się naszym być albo nie być w kolejnym roku sprzedażowym

Biznes międzynarodowy, w którym działam od 15 lat, rządzi się nieco innymi prawami niż ten wewnątrz rynku polskiego. To przede wszystkim konieczność podróżowania oraz przekraczania granic z uwzględnieniem restrykcji, które nie obowiązują tych podróżujących wewnątrz kraju. Przez jakiś czas takie podróże zupełnie nie były możliwe, mimo spełnienia przez wielu wymaganych przez dane rządy wymagań. Granica była zamknięta na cztery spusty i żadna podróż nie była możliwa. Taka sytuacja może się znów powtórzyć w 2022 r. Tym bardziej, że w większości krajów liczba osób zaszczepionych nie powala na kolana i mocno odstaje od ogólnych oczekiwań. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak to faktycznie wygląda u naszych sąsiadów, a także w krajach nieco bardziej odległych od naszego. Według raportu ourworldindata.org z 7 sierpnia 2021 r. w Polsce w pełni zaszczepionych jest 47% naszych obywateli, a częściowo kolejne 2%. Można się zatem spodziewać, że na koniec wakacji całkowicie zaszczepionych będzie mniej więcej połowa Polaków. Jednak z punktu widzenia mojej działalności to żaden powód do radości. Wśród 18 krajów, w których pracuję, najgorzej radzi sobie Azerbejdżan – gdzie w pełni zaszczepionych jest tylko 0,56%, a także Gruzja i Ukraina – z około 5% zaszczepionego społeczeństwa. Niezależnie od t...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy