Szybko, wygodnie, satysfakcjonująco. Jak prowadzić działania marketingowe w e-commerce?

E-COMMERCE

Przedsiębiorcy prowadzący sklepy internetowe muszą nieustannie poszukiwać nowych sposobów na zwiększenie sprzedaży. W dobie rosnącej konkurencji kluczowe jest zapewnienie najlepszych doświadczeń zakupowych, gdyż współczesny konsument to osoba świadoma, dokładnie wiedząca, czego oczekuje. Projektując ścieżki zakupowe w e-commerce, merchanci muszą mieć zatem na uwadze wygodę zakupów, szybkość działania sklepu oraz dostępność produktów. Jak zatem zwiększać sprzedaż w świecie, gdzie wszystko musi być szybkie, wygodne, a zadowolenie klienta jest priorytetem?

Rozwiń mobilne kanały sprzedaży

Przedsiębiorcy prowadzący działalność online, powinni rozważyć wdrożenie i rozwój aplikacji mobilnych. Dlaczego? W Europie w 2022 r. zanotowano 6-proc. wzrost liczby instalacji aplikacji zakupowych, które cieszyły się rosnącym zainteresowaniem. Zwiększyła się nie tylko liczba pobrań, ale także liczba aktywnych użytkowników. Wśród najczęściej wymienianych zalet aplikacji przez klientów e-commerce są:

POLECAMY

  • wygoda (63%),
  • szybkość działania (57%),
  • zapisane dane i preferencje użytkownika (40%),
  • możliwość uzyskania nagród za korzystanie (31%).
     

Aplikacje mobilne bezpośrednio przekładają się na konwersję, która jest czterokrotnie wyższa niż w stosunku do stron otwieranych na smartfonach. Średniej wielkości przedsiębiorstwa dostrzegają obecny trend mobilny i aż 55% z nich wyraża chęć stworzenia rozwiązania, które przyczyni się do zwiększenia sprzedaży. Wdrożenie sprzedaży poprzez aplikacje mobilne wymaga wielu zasobów i jest to decyz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy