James C. Humes, autor przemów dla prezydentów USA, twierdził, że „Sztuka komunikacji jest językiem przywództwa”. Czym zatem jest właściwa komunikacja? Co szefowie mogą zrobić, by poprawić jakość komunikacji w swojej firmie? Czy jest to potrzebne?
Bardzo często działania podejmowane w wielu organizacjach skupiają się tylko wokół komunikacji zewnętrznej, czyli tego, w jaki sposób opowiadamy o naszej marce na rynku. Jednym z największych błędów, jakie popełniają menedżerowie czy szefowie firm, jest skupienie się tylko i wyłącznie na działaniach zewnętrznych – mimo ich dużej wartości – przy jednoczesnym ignorowaniu kwestii dotyczących komunikacji wewnętrznej.
Moim zdaniem nawet najlepsza komunikacja zewnętrzna będzie tylko chwilowym zwycięstwem. To, w jaki sposób komunikujemy się wewnątrz organizacji, ma bowiem przełożenie na kilka ważnych elementów, w tym:
POLECAMY
- atmosferę,
- jakość pracy i innowacyjność,
- szybkość reagowania zespołu,
- to, czy Twoi pracownicy mają poczucie współuczestnictwa w tym sukcesie, jaki starasz się pokazywać na zewnątrz organizacji, np. wykorzystując portale społecznościowe, artykuły czy wizerunek, jaki firma buduje wśród klientów.
RamkA 1
Najczęstsze błędy związane z komunikacją
- Niewystarczająca digita...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!