Sztuka komunikacji jest językiem przywództwa Jak usprawnić komunikację w firmie

Temat numeru

Czy dbałość o wewnętrzną komunikację to podstawowe zadanie, z jakim muszą zmierzyć się menedżerowie na obecnym wymagającym rynku? Wielu z Was zna zapewne podstawowe zasady „właściwej” komunikacji. Bardzo często jednak okazuje się, że znamy je tylko w teorii, a życie pisze swoje scenariusze. Jak zatem przejść od teorii do praktyki?

James C. Humes, autor przemów dla prezydentów USA, twierdził, że „Sztuka komunikacji jest językiem przywództwa”. Czym zatem jest właściwa komunikacja? Co szefowie mogą zrobić, by poprawić jakość komunikacji w swojej firmie? Czy jest to potrzebne? 
Bardzo często działania podejmowane w wielu organizacjach skupiają się tylko wokół komunikacji zewnętrznej, czyli tego, w jaki sposób opowiadamy o naszej marce na rynku. Jednym  z największych błędów, jakie popełniają menedżerowie czy szefowie firm, jest skupienie się tylko i wyłącznie na działaniach zewnętrznych – mimo ich dużej wartości – przy jednoczesnym ignorowaniu kwestii dotyczących komunikacji wewnętrznej. 
Moim zdaniem nawet najlepsza komunikacja zewnętrzna będzie tylko chwilowym zwycięstwem. To, w jaki sposób komunikujemy się wewnątrz organizacji, ma bowiem przełożenie na kilka ważnych elementów, w tym:

POLECAMY

  • atmosferę, 
  • jakość pracy i innowacyjność, 
  • szybkość reagowania zespołu,
  • to, czy Twoi pracownicy mają poczucie współuczestnictwa w tym sukcesie, jaki starasz się pokazywać na zewnątrz organizacji, np. wykorzystując portale społecznościowe, artykuły czy wizerunek, jaki firma buduje wśród klientów.

RamkA 1
Najczęstsze błędy związane z komunikacją

  • Niewystarczająca digita...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy