Jest środa, godzina 8:05. W warszawskiej siedzibie dużej międzynarodowej firmy za chwilę rozpocznie się cotygodniowe spotkanie zespołu sprzedaży. Kilkunastu energicznych mężczyzn, każdy tuż po trzydziestce, wszyscy w garniturach, elegancko ostrzyżeni – niczym wycięci z fotografii kolorowego magazynu dla nowoczesnych handlowców. Mała grupka zebrała się przy automacie do kawy; słychać odgłosy kilku rozmów, ktoś kończy opowiadać zabawną historię i po sali rozchodzą się spontaniczne salwy śmiechu. Adam wbiega na pełnej petardzie z telefonem przy uchu – wygląda na to, że znowu uda mu się podpisać kilka umów przed końcem kwartału. Bardzo mu zależy na premii, bo za chwilę powiększy mu się rodzina. Bartek pewnie znowu się dzisiaj spóźni. Studiuje wieczorowo i wynajmuje mieszkanie daleko od biura – poranne korki zaskakują go w każdą środę. Najchętniej w ogóle nie pojawiałby się w biurze, bo jeśli w kolejnym kwartale znowu nie wyrobi targetu, zwyczajnie poszuka innej pracy.
POLECAMY
Motywuje nas to, co trafia w nasze indywidualne potrzeby
Co wynika z krótkiej scenki powyżej? Choćby to, że w każdym, nawet z pozoru jednolitym zespole sprzedażowym, mamy do czynienia z ludźmi o różnych aspiracjach, doświadczeniu, wykształceniu, sytuacji materialnej i modelu wartości. Nawet jeśli selekcja kandydatów w procesie rekrutacyjnym odbywa się na podstawie diagnozy osob...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!