SPRZEDAŻ W 2022 R. NA ROSNĄCYM RYNKU A ROZWÓJ KOMPETENCJI HANDLOWCA

Temat numeru

Ostatni kwartał to czas dwóch rzeczy: dopinania rocznych planów i podejmowania planów związanych z tym, jak ma wyglądać kolejny rok. W tym drugim przypadku zazwyczaj rok do roku wygląda bardzo podobnie. Założenie na kolejny jest z reguły takie samo: ma być o X% więcej niż w obecnym. Pojawia się pytanie: jak to osiągnąć? 

Na koniec każdego kolejnego roku wielu handlowców ma poczucie, że obecny rok był absolutnie najlepszy w ich dotychczasowej karierze i nie da się zrobić lepszego wyniku. Jesteśmy dumni z siebie i zadowoleni z rezultatu, który został osiągnięty. Aż tu nagle przychodzi szef i w kilku prostych zdaniach mówi krótko: „Drodzy Państwo, ten rok był naprawdę dobry. W przyszłym chcemy być jeszcze lepsi, więc plan na przyszły rok to (tu pada kwota z reguły wyższa niż wynik, który został osiągnięty w całym obecnym roku)”.

POLECAMY

Dla wielu handlowców to szok, niedowierzanie i początkowy brak wiary w możliwość zrealizowania tak napiętego targetu. Później przychodzi nowy rok i każdy zabiera się za swoją pracę, robiąc to, co robił do tej pory i prawdopodobnie w podobny sposób do tego, który realizował dotychczas. Czy to wystarczający klucz do osiągania wzrostu?

Realny wzrost sprzedaży - eksperyment 

Żeby się przekonać, zrobiliśmy prosty eksperyment. Zmniejszyliśmy realizację w złotówkach każdego handlowca o średnią wartość podwyżek, jaką otrzymali klienci przez prawie rok. Otrzymane wyniki zostały zestawione z założonymi na początku roku planami, które (co oczywiste) nie uwzględniały tak daleko idących podwyżek.
Po analizie okazało się, że część handlowców, mimo wzr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy