SPRZEDAŻ ONLINE – TO WIĘCEJ NIŻ TYLKO SKLEP!

Temat numeru

Zamknijmy na chwilę oczy i wyobraźmy sobie zakupy przez internet. W mojej głowie pojawia się wizja karty produktu i symboliczny przycisk „dodaj do koszyka”. Nie zdziwię się, jeśli nie jestem odosobniona w takim samym bądź zbliżonym obrazie. To, co sobie właśnie zobrazowaliśmy, to jednak zaledwie ostatni z odcinków, który składa się na sprzedaż online.

Kto z nas tak naprawdę zastanawia się, jakie kroki poprzedzają możliwość przeglądania przez nas oferty sklepu z domowego zacisza i jak doszło do tego, że mamy możliwość stania się klientami? Liczę, że po lekturze artykułu takich osób będzie znacznie więcej, a wszyscy, którzy ze swoją ofertą chcą wejść do świata wirtualnego, wyniosą z niego cenną szkołę. Niezależnie, czy ta oferta będzie dotyczyć produktów związanych z firmą, w której obecnie pracujesz, czy tych, które chcesz wprowadzić na rynek pod szyldem własnej marki.

POLECAMY

Sprzedaż online

Wstęp mógł słusznie naprowadzić nas na tezę, która odważnie stwierdza, że za e-commerce kryje się masa etapów niewidocznych dla użytkownika końcowego. Są to kroki, które doprowadziły do tego, że zakup bez wychodzenia z domu będzie mógł się w ogóle odbyć. Dla klientów, czyli również dla nas, ma to być łatwo dostępne i wygodne narzędzie, które pozwoli wygodnie zaspokoić bieżące potrzeby zakupowe. Czym zatem jest dla tej drugiej strony, czyli sklepu, który chce te potrzeby spełnić? Masą pracy, przemyśleń i przede wszystkim świadomych decyzji, dzięki którym zyski odnoszą obie strony.

Wybór platformy

Zacznijmy od silnika, dzięki któremu sprzedaż będzie mogła się odbyć. Bardzo ważne jest to, by znać dokładnie cele, które chcemy osiągnąć dzięki platformie oraz nasze możliwości finansowe. Niestety, bardzo często szacowane na początku koszty wraz z przebiegiem wdrożenia „niespodziewanie” rosną. Rynek wymienia trzy najpopularniejsze podziały rozwiązań e-commerce. W zależności od naszych potrzeb i preferencji mamy do wyboru:

Rozwiązania dedykowane – system napisany i dopasowany bezpośrednio pod dany projekt. W tym przypadku jesteśmy całkowicie zależni od firmy wdrożeniowej. Wszystkie funkcjonalności i zmiany muszą wychodzić spod jej rąk. Zaufanie do d...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy