Rola wypalenia zawodowego w procesie zarządzania zespołem sprzedażowym

Temat numeru

Wypalenie zawodowe od jakiegoś czasu jest jednym z gorących tematów. Jedni uważają, że jest to bzdura wymyślona przez tych, którym nie chce się pracować. Drudzy, podkreślają znaczenie tego zjawiska nie tylko w perspektywie indywidualnej, ale również zbiorowej.

Presja na wynik, motywowanie do nadprzeciętnej wydajności, stawianie priorytetu na efektywności jest kluczowe w wielu obszarach działania przedsiębiorstwa. Kadra zarządzająca oczekuje od swoich zespołów nie tylko zaangażowania, ale również realnych wyników. Szczególnie mocno widoczne jest takie podejście w działach handlowych, na których bardzo często opiera się istnienie całych spółek.
Jednak dokładanie czynności do wykonania do zakresu obowiązków, ustawianie ważności na zbyt dużej liczbie zadań jest już z góry skazane na niepowodzenie. Nawet jeśli w krótkim okresie takie podejście przyniesie realne wyniki, to już w dłuższej perspektywie czeka tak zarządzającego menedżera sromotna klęska. Czasowe przyspieszenie przekłada się wówczas na stworzenie nowej normy, która szybko przekształca się w chroniczne przeciążenie. Nawet, jeśli menedżerowie widzą wejście na diabelskie koło, to nie potrafią już z niego zejść i i...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy