Jaki jest dzisiejszy rynek, każdy widzi: zmienny, niepewny i niezwykle konkurencyjny. Dlatego waga przemyślanego brandu rośnie, a firmy, które nie są wyraziste, toną w morzu innych, oferujących podobne rozwiązania. Jeśli podobny problem wskażą nam docelowi klienci, wtedy rebranding może stać się ogromną szansą z perspektywy biznesowej.
Ale żeby w ogóle dowiedzieć się, jak aktualnie postrzegana jest nasza marka i jak bardzo jej odbiór różni się od naszego wyobrażenia, warto przeprowadzić dogłębne badanie buyer persony.
POLECAMY
Co to jest buyer persona i dlaczego jest kluczowa dla rebrandingu?
W procesie budowania marki zrozumienie swojej grupy docelowej jest kluczowe. Tutaj na pomoc przychodzi metoda badań Adele Revelli, która koncentruje się na tworzeniu tzw. buyer persony.
Metoda ta skupia się na dokładnym poznaniu klientów poprzez analizy jakościowe. W tym celu przeprowadza się pogłębione wywiady z różnymi grupami klientów.
Buyer persona to fikcyjny przedstawiciel idealnego klienta, którego charakterystyka oparta jest na danych pozyskanych z przeprowadzonych badań. Obejmuje ona różnorodne aspekty, takie jak: zachowania (sposób korzystania z produktów, preferencje zakupowe), cele (co chce osiągnąć dzięki produktom lub usługom), potrzeby (co jest dla niego najważniejsze) oraz bolączki (jakie problemy próbuje rozwiązać).
Kiedy marki dobrze znają swoje buyer persony, mogą dostosować branding i komunikację, aby odpowiadały na konkretne potrzeby i bolączki klientów. Przykłady z badań rynku pokazują, że firmy, które skutecznie identyfikują i analizuj...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!