Projektowanie połączenia procesów marketingu i sprzedaży w systemie CRM

Temat numeru

W celu ułożenia procesu zapewniającego kompleksowy monitoring oraz kontrolę nad departamentami operacyjnymi za pomocą systemu CRM, rekomenduję ułożenie definicji trzech kroków. Ich szczegóły oraz przebieg przedstawię w artykule.

Pierwszym krokiem jest definicja działań pozwalających doprowadzić do wygenerowania leada marketingowego. Działanie marketingowe to jednak nie wszystko. W tym momencie z pomocą przychodzi konfiguracja systemu CRM. Od pierwszych działań lead capture powinniśmy pomyśleć o odpowiedniej segmentacji danych oraz kategoryzacji kampanii marketingowych.
 

POLECAMY

Ramka 1
Jakie korzyści niesie ze sobą segmentacja danych?

  1. Segmentacja pozwala na dokładne badanie rezultatów w celu lepszej optymalizacji kampanii dostosowanej do promowanego contentu.
  2. Przechodząc do działań sprzedażowych, to właśnie badanie rezultatów z poszczególnej kampanii stanowi realne wsparcie dla departamentów sprzedaży.
  3. Segmentacja pozwala na wysyłkę leadów do najlepiej nadającej do poszczególnego contentu osoby z działu sprzedażowego.


W momencie pozyskania leada oraz seg...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy