Typy pokoleń
Przed menedżerami sprzedaży stoi obecnie wyjątkowo trudne zadanie. Zarządzanie zespołami handlowymi, w których mieszają się trzy różne pokolenia, jest nie lada wyzwaniem. Szczególnie że każde z tych pokoleń kieruje się w pracy zupełnie innymi wartościami.
POLECAMY
Dla pracownika z pokolenia X ważne będzie zachowanie balansu między życiem zawodowym i prywatnym oraz stabilność zatrudnienia. Pokolenie Y z kolei chce, żeby praca była jego pasją. Nie lubi zobowiązań, dlatego woli pracować na własny rachunek. Ważne są dla niego wyzwania i możliwość kreowania własnej ścieżki kariery.
Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze pokolenie Z, czyli najmłodsi uczestnicy rynku pracy. Nastawieni na osiąganie celów łatwo odnajdują się w różnorodnym środowisku. Co więcej, często zdarza się, że decydują się na aplikowanie do firm, które są odpowiedzialne społecznie, promują ważne dla nich wartości oraz wspierają idee związane z równością i akceptacją dla odmienności.
Jednocześnie na rynku pracy nadal pojawiają się głosy, że pokolenie Z ma kłopoty ze skupieniem się na jednej rzeczy lub konkretnym zadaniu. Ich silne poczucie niezależności w połączeniu z wysokim poziomem samoświadomości może być powodem odbierania ich jako roszczeniowych i konfliktowych.
Na podział wynikający z przynależności do określonego trendu kulturowego nakładają się kolejne, bardziej indywidualne rozbieżności.
Typy osobowości
Każdy pracownik działu sprzedaży reprezentuje pewien unikatowy zestaw cech zachowania i myślenia, który go charakteryzuj...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!