Noworoczne wyzwania negocjacyjne w 2023 r.

Strefa szefa

Rok 2023 to z jednej strony zupełnie nowy czas wyzwań, a z drugiej – podobne wyzwania jak 80 lat temu. Współcześni negocjatorzy funkcjonują w rzeczywistości, której są projektantami, jednak jest to rzeczywistość wielowymiarowa o charakterze kalejdoskopowym. Co to oznacza? Negocjacje nie dotyczą wyłącznie wybranych aspektów, takich jak cena, warunki umowy, zakres współpracy. Dziś negocjujemy przestrzeń relacji, w której będziemy wspólnie budować „biznes”.

Dodatkowo jest to przestrzeń, której wymiar i charakter są krótkotrwałe, zmienne i płynne. Pod wpływem różnych czynników relacja biznesowa może ulec zmianie i w związku z tym negocjatorzy przyjmują postawę bardziej elastyczną, otwartą na renegocjacje w trakcie trwania umowy. Nie jest to trend, lecz konieczność. Wiele biznesów przetrwało w ostatnich kilku latach właśnie dzięki umiejętności zwinnego reagowania na sytuację na rynku i gotowość do rozmów w obliczy kryzysu i zmian.

POLECAMY

Jakie wyzwania w świecie negocjacji czekają biznesy w 2023 r.?

David Lax i Jim Sebenius jako harvardzcy naukowcy oraz negocjatorzy z ponad 20-letnim doświadczeniem zwrócili uwagę na trzy przełomowe wymiary negocjacji, jakie obecnie gwarantują pomyślne wyniki rozmów oraz skuteczność negocjacji. Ich autorska metodologia określa trzy holistyczne wymiary strategii: proces, treść oraz zakres negocjacji „poza stołem”. Warto zwrócić uwagę na to innowacyjne podejście, gdyż koncentruje się na aspektach, do których dotychczas niektórzy negocjatorzy nie przywiązywali uwagi: zwłaszcza do tego, co w ramach procesu negocjacyjnego dzieje się „poza stołem negocjacyjnym”.

Przewaga działań holist

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy