Nowoczesny marketing dla e-commerce. Jak dotrzeć do docelowego klienta w internecie?

Marketing

Założyłeś własny sklep internetowy, znalazłeś najlepsze produkty, a teraz siedzisz wygodnie w fotelu i czekasz na zyski, które jednak… nie nadchodzą, ponieważ klienci nie odwiedzają sklepu i wcale nie robią w nim zakupów, tak jak tego oczekiwałeś. Żeby znaleźć klientów i faktycznie zacząć zarabiać w e-commerce, trzeba się postarać i zainwestować w marketing internetowy. Sprawdź, jak dotrzeć do docelowych klientów, a następnie zachęcić ich do zakupu.

Jak dotrzeć do docelowego klienta w internecie?

Samo posiadanie sklepu internetowego to nie wszystko. Jeśli chcesz sprzedawać, musisz sprawić, żeby użytkownicy się o Tobie dowiedzieli. Sprawdź, jak to zrobić.

POLECAMY

  1. Daj się znaleźć w Google
    Nie ma efektywnej sprzedaży w internecie bez marketingu w wyszukiwarkach. Jeśli chcesz wypromować sklep w sieci, musisz zainwestować w pozycjonowanie i reklamę Google Ads. W ten sposób dotrzesz do użytkowników, którzy w danym momencie naprawdę szukają Twoich produktów lub usług i są nimi zainteresowani. Pamiętaj jednak, że:
  • na efekty pozycjonowania trzeba poczekać co najmniej pół roku, a często nawet dłużej;
  • w pozycjonowaniu sklepu najlepiej sprawdzi się tzw. pozycjonowanie szerokie, które polega na promocji biznesu e-commerce na wiele fraz w tym samym czasie;
  • w przypadku Google Ads opracuj listę fraz kluczowych, które sugerują intencje zakupu;
  • jeśli masz ograniczony budżet, najpierw zainwestuj w pozycjonowanie, a gdy SEO przyniesie efekty w postaci wzrostu sprzedaży, nabyte środki zainwestuj w rozwój kanału Google Ads.
  1. Wykorzystaj różne kanały sprzedaży
    Twoi klienci w internecie znajdują się nie tylko w wyszukiwarce Google, ale także w innych miejscach. Dlatego chcąc dotrzeć do nowych użytkowników, nie powinieneś ograniczać się jedynie do promocji w wyszukiwarce Google. Jakie inne kanały sprzedaży i pozyskiwania klientów warto uruchomić?
  • Postaw na aktywność w mediach społecznościowych – stwórz firmowe kanały przede wszystkim na Facebooku i Instagramie. Jeśli jednak działasz na przykład w branży ślubnej, pomyśl także o promocji przez Pinterest. Twoja oferta skierowana jest do pokolenia obecnych...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy