Jak dotrzeć do docelowego klienta w internecie?
Samo posiadanie sklepu internetowego to nie wszystko. Jeśli chcesz sprzedawać, musisz sprawić, żeby użytkownicy się o Tobie dowiedzieli. Sprawdź, jak to zrobić.
POLECAMY
- Daj się znaleźć w Google
Nie ma efektywnej sprzedaży w internecie bez marketingu w wyszukiwarkach. Jeśli chcesz wypromować sklep w sieci, musisz zainwestować w pozycjonowanie i reklamę Google Ads. W ten sposób dotrzesz do użytkowników, którzy w danym momencie naprawdę szukają Twoich produktów lub usług i są nimi zainteresowani. Pamiętaj jednak, że:
- na efekty pozycjonowania trzeba poczekać co najmniej pół roku, a często nawet dłużej;
- w pozycjonowaniu sklepu najlepiej sprawdzi się tzw. pozycjonowanie szerokie, które polega na promocji biznesu e-commerce na wiele fraz w tym samym czasie;
- w przypadku Google Ads opracuj listę fraz kluczowych, które sugerują intencje zakupu;
- jeśli masz ograniczony budżet, najpierw zainwestuj w pozycjonowanie, a gdy SEO przyniesie efekty w postaci wzrostu sprzedaży, nabyte środki zainwestuj w rozwój kanału Google Ads.
- Wykorzystaj różne kanały sprzedaży
Twoi klienci w internecie znajdują się nie tylko w wyszukiwarce Google, ale także w innych miejscach. Dlatego chcąc dotrzeć do nowych użytkowników, nie powinieneś ograniczać się jedynie do promocji w wyszukiwarce Google. Jakie inne kanały sprzedaży i pozyskiwania klientów warto uruchomić?
- Postaw na aktywność w mediach społecznościowych – stwórz firmowe kanały przede wszystkim na Facebooku i Instagramie. Jeśli jednak działasz na przykład w branży ślubnej, pomyśl także o promocji przez Pinterest. Twoja oferta skierowana jest do pokolenia obecnych...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!