Drugi silny trend to stawianie na zwiększenie efektywności sprzedażowej, dzięki wzmocnieniu kanałów online. Jest to kierunek rozwoju typowy dla firm handlowych, gdzie e-commerce ma pozwolić na lepszą penetrację obecnego rynku i docieranie do nowych klientów. Kolejny ważny element, wpływający na skuteczność sprzedaży, stanowi transformacja roli menedżera we wspieraniu rozwoju pracowników i w pomocy im w osiąganiu zakładanych celów. W 2022 roku to właśnie ten czynnik wysunie się na pierwsze miejsce.
POLECAMY
Jaki styl zarządzania będzie preferowany? Część badanych stawia na styl demokratyczny, zakładający współudział podwładnych w podejmowaniu decyzji, inni zaś – na liberalny, pozostawiający pracownikom dużo swobody w wyborze celów zawodowych i sposobów ich realizacji. Co będzie najlepszą praktyką? Jakie kompetencje liderzy powinni rozwijać w pracownikach, aby ci odnosili sukcesy?
Wśród niezbędnych liderskich kompetencji, znalazły się organizacja i koordynacja efektywnej pracy, a także umiejętność integracji zespołu funkcjonującego w modelu zdalnym lub hybrydowym, zdolność zarządzania zespołami interdyscyplinarnymi oraz kompetencje miękkie, pozwalające na budowanie zaangażowania i poczucia przynależności do firmy.
Jak pokazują wyniki badania ICAN Research, zespoły sprzedażowe powinny koncentrować się na jasnych celach z największym potencjałem, zaś rolą liderów będzie ich wyznaczanie.
Jak skutecznie to robić? O tym przeczytasz w raporcie https://its.ican.pl/sprzedaz-badanie/.
Pobierz go i wprowadź w życie podane wskazówki.