Dołącz do czytelników
Brak wyników

Niezbędnik handlowca

23 marca 2022

NR 38 (Marzec 2022)

Najważniejszą marką jesteś Ty!

0 83

Istotnym elementem skutecznej sprzedaży jest Twój personal brand – Twoje nazwisko, które buduje wiarygodność i zaufanie. Wyniki badań jasno pokazują, że częściej kupujemy od osób, które mają profesjonalnie zbudowane marki osobiste.

W tym artykule chciałbym pokazać Ci, w jaki sposób od zera zacząć budować swoją markę osobistą, która będzie wzbudzać szacunek i wiarygodność, dzięki czemu w przyszłości przełoży się to na Twoje wyniki finansowe. Zauważmy, że świat się zmienia, jak nigdy dotąd. Warto być elastycznym i dopasować się do warunków, w których się znajdujemy.
Chciałbym podzielić się swoimi najlepszymi praktykami związanymi z budowaniem marki osobistej, ale bez wydawania ogromnych budżetów marketingowych, ponieważ marka powinna zarabiać na Ciebie. Pokażę Ci krok po kroku, w jaki sposób zbudowałem i nadal buduję swój personal brand oraz co zrobiłbym inaczej, lepiej, efektywniej, gdybym zaczynał od samego początku.
Przedstawię Ci również, jak można szybko zbudować rozpoznawalny i szanowany brand. Nie chcę posługiwać się terminami teoretycznymi, gdyż takie możesz przeczytać w książce lub mogłeś poznać na studiach. Dostaniesz ode mnie konkretne, praktyczne wskazówki.

Krok 1. Zacznij budować markę bezpośrednią

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z siły marki bezpośredniej. Wszelkie nasze działania, to, w jaki sposób pracujemy, rozmawiamy z ludźmi, wpływa bezpośrednio na to, jakie inni mają zdanie na nasz temat (czyli naszej marki).
„Tip”, który możesz zastosować, to wyróżnienie się wśród Twoich znajomych, współpracowników, kolegów z pracy. Większość osób „obija się”, nie daje z siebie 100%. Ty skup się całkowicie na swojej pracy, działaniach i stań się przykładem skutecznej realizacji celów.
Zacznij planować swoje działania dzień wcześniej, dzięki czemu będziesz wiedział, w którym kierunku idziesz, bez zbędnego chaosu. Gwarantuję Ci, że taką postawę zauważą Twoi pracodawcy, współpracownicy. Wieść o Twoim postępowaniu, działaniu rozszerzy się dalej podczas rozmów biznesowych. Najprostszym sposobem budowania marki bezpośredniej jest właśnie sumienne wykonywanie pracy i dawanie z siebie więcej niż powinieneś.

Krok 2. Social media

Wizerunek w internecie jest dziś niezbędny, aby budować skuteczną markę osobistą. Świat idzie w kierunku e-commerce. Warto dopasować się do tego kanału, dzięki czemu będziemy mogli działać szybciej, lepiej i efektywniej.
Chciałbym przedstawić Ci konkretne kroki, jak w bardzo prosty i skuteczny sposób prowadzić własne social media. Jednym z pomysłów może być założenie kanału na YouTubie. Wystarczy Ci wyłącznie telefon z dobrym aparatem, mikrofon krawatowy oraz statyw. W ten sposób skompletujesz wszystkie narzędzia, które pozwolą Ci nagrywać profesjonalne materiały. Możesz wykorzystać także aplikację Zoom oraz kamerkę internetową, jeśli chcesz działać akurat w tym kanale. Montaż filmów jest banalnie prosty. Nie potrzebujesz do tego skomplikowanych programów. Wystarczy, że użyjesz darmowego narzędzia. Wybór jest duży. Możesz po prostu przyciąć materiał i w ten właśnie sposób zmontujesz swój pierwszy film.
Grafikę na YouTube’a zrobisz w darmowym programie CANVA. Możesz zainspirować się innymi ilustracjami. Warto używać także programu Remove.bg, aby wyciąć tło z grafiki, dzięki czemu będą one wyglądały bardzo profesjonalnie.
Kolejny „lifehack” dotyczy tworzenia treści w social mediach. Rekomenduję Ci zasadę Gary’ego Vaynerchuka, która dotyczy redystrybucji treści na wszystkich platformach. Pamiętaj, że jedną treść, post możesz rozpowszechnić w innych kanał marketingowych, np. mając już 15-minutowy film, możes...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy