MOTYWACJA HANDLOWCÓW POD LUPĄ

Temat numeru

Jesteś przedsiębiorcą, masz firmę, chcesz dbać o ludzi i jednocześnie zależy Ci na wysokiej jakości ich pracy. Motywujesz ludzi premiami, karnetami na siłownię i innymi bajerami, jak dzień owocowy czy zjeżdżalnia na samym środku biura. Być może to zadziała. Jednak czy na długo? 

Motywowanie pracowników to stały proces. Składa się z zaplanowanych działań, które należy przygotować, opierając się na znajomości pracowników oraz możliwości danej organizacji. Oczywiście jednocześnie różne zewnętrzne zdarzenia, które dotykają organizację, mogą zaburzyć ten proces. Takie wydarzenia to np. gwałtowne zmiany w samej firmie, silne działanie konkurencji czy problemy z oferowanym produktem czy usługą. Każda taka sytuacja wymaga jeszcze większego skupienia się na motywacji pracowników, a co za tym idzie  – bardzo dobrego zapoznania się z różnymi systemami motywacyjnymi i sposobami ich działania.

Kiedy mówimy o motywowaniu, powinniśmy wyróżnić trzy motywacje, jakie wpływają na skuteczną pracę handlowców (i w ogóle pracowników). 

POLECAMY

  1. Motywacja zewnętrzna – są to wszystkie czynniki zewnętrzne, jakie wpływają na chęć pracownika do wykonywania zadań. Zaliczyć do nich można wynagrodzenie finansowe, atmosferę w organizacji czy odległość firmy od miejsca zamieszkania.
  2. Motywacja wewnętrzna – wszystkie zasoby naszego pracownika, które wpływają na jego automotywację. Do nich powinniśmy zaliczyć kompetencje, autonomię oraz istotność zadania.
  3. Motywacja transcendentalna – są to elementy, które pokazują pracownikowi wyższy cel, dla którego wykonuje swoją pracę. Na pewno kluczowe będą tutaj wartości, jakimi kieruje się organizacja, a także jej misja i wizja.

Motywacja zewnętrzna


Wiele osób, mówiąc o motywowaniu pracowników, od razu przechodzi do elementów pozafinansowych, mówiąc, że motywacji nie da się kupić i przecież zawsze znajdzie się ktoś (jakaś inna organizacja), kto zapłaci więcej niż my. Racja. Jednak należy pamiętać, że aby zacząć motywować pracownika pozafi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy