Czym jest model subskrypcyjny?
Nazywany również abonamentowym, model subskrypcyjny umożliwia dostęp do określonych towarów i usług przez uiszczanie regularnej, cyklicznej opłaty abonamentowej. Subskrypcje objęły już niemal wszystkie branże, a większość z nas korzysta przynajmniej z jednego serwisu dostarczającego swoje usługi lub produkty w ten właśnie sposób. Najpopularniejsze przykłady to serwisy muzyczne typu Spotify czy filmowe, z Netflixem na czele.
Popularność modelu subskrypcyjnego szybko zyskuje na znaczeniu. Wygoda, łatwość dostępu (głównie ze względu na rosnącą cyfryzację) oraz stosunkowo niewielkie koszty miesięczne powodują, że model ten szybko zyskuje na popularności klientów, a co za tym idzie, jest coraz chętniej wybierany przez dostawców towarów i usług. Być może, to czas, abyś i Ty poświęcił mu więcej uwagi? W tym artykule poznasz różne rodzaje modelu subskrypcyjnego, ich główne cechy i najskuteczniejsze sposoby wdrożenia.
POLECAMY
Jakie są korzyści modelu subskrypcyjnego dla Twojej firmy?
Jak już wspomniano, biznes subskrypcyjny daje wiele korzyści, zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Do najważniejszych z nich należą:
- Większa przewidywalność sprzedaży:...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!