AKTUALIZACJA 1 – ZDEFINIUJ CELE
Wydaje się, że to tzw. oczywista oczywistość. Jednak często ten cel to po prostu tylko kwota na koncie firmy na koniec roku, co z pewnością jest dla niej ważne, jednak już niekoniecznie dla Twojego zespołu. Cel strategiczny dla firmy powinien być wsparty celami operacyjnymi, czyli mówiąc wprost — wynik finansowy realizowany jest konkretnymi działaniami ze strony handlowców. Zadbaj więc o rozwój swojego zespołu przez zbudowanie świadomości pracy z klientami, opartej na celach każdego kontaktu. W praktyce oznacza to tyle, że Twój handlowiec wchodzi do klienta i wie, co chce osiągnąć, a wychodząc ze spotkania, wie, o czym będzie rozmawiał z nim na kolejnym spotkaniu.
Aby taki efekt osiągnąć, faktycznie trzeba regularnie z handlowcami rozmawiać o ich codziennej pracy, o ich klientach. Rzadko się zdarza, aby taki model pracy mieli handlowcy sami z siebie. Takiego podejścia uczą handlowców menedżerowie. Bądź jednym z nich.
POLECAMY
AKTUALIZACJA 2 – WZMOCNIJ DRUŻYNĘ PIERŚCIENIA
Początek roku to również doskonała okazja, aby zweryfikować, czy Twoja Drużyna Pierścienia to faktycznie zespół handlowy, z którym osiągniesz swoje cele w kolejnym roku. Dokonaj analizy teamu i postaw sobie indywidualne cele na postęp poszczególnych handlowców, tak abyś na koniec roku mógł ponownie ocenić, w jakim stopniu rozwija się każdy z nich.
Z moich doświadczeń trenerskich wynika, że jednym z elementów, który nie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!