Customer Journey Map
Wielu przedsiębiorców, zaczynając swoją działalność, za bardzo skupia się na sobie. Dopracowuje produkt, wizerunek sklepu, witrynę. To oczywiście bardzo ważne, ale czy czegoś tu nie brakuję? Klient, no właśnie – jak mogliśmy zapomnieć. Bohater każdej sprzedaży, dzięki któremu możesz podziwiać wzrosty słupków.
Dwa podstawowe terminy, które powinieneś znać, to Buyer Persona i CJM (Customer Journey Map). Mam nadzieję, że będzie to tylko krótkie przypomnienie, a nie odkrywanie ich na nowo, ale zatrzymajmy się przy nich na chwilę.
POLECAMY
RAMKA 1
Buyer persona
To fikcyjnie stworzona sylwetka Twojego potencjalnego klienta. Jej głównym zadaniem jest ukazanie cech, wyzwań, przed jakimi staje, oraz obaw, które mogą ją najść. Jej stworzenie ma na celu ustalić: motywacje, jakimi kieruje się przy zakupie; jej potrzeby i problemy; zwyczaje; cele, które chce osiągnąć.
Cała zabawa zaczyna się wraz z czytaniem Customer Journey Map. Przeanalizowanie każdego etapu pozwoli Ci odnaleźć punkty styku z klientem i wyjść mu naprzeciw. Dobrze zaprojektowana mapa podróży klienta ma służyć jako drogowskaz do opracowania strategii komunikacji, która sprzedaje. Dzięki niej zyskasz zbiór miejsc, do których zaglądają Twoi klienci, a co ważniejsze – zobaczysz, w których z nich jeszcze Cię nie ma.
Jeżeli Twoja oferta nie uległa zmianie, sama Persona też za...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!