Kampania sprzedażowa poprzez kursy online – trzy metody, które działają

Strefa szefa

Kursy online zdecydowanym krokiem wkroczyły do internetowego mainstreamu. Już 2 na 3 Polaków aktywnych zawodowo korzystało z tej formy rozwoju. Pandemia sprawiła, że liczba webinarów w 2020 r. wzrosła aż 11-krotnie względem 2019 r. Te liczby jasno pokazują, że edukacja online jest w świetnej formie i ma ogromny potencjał sprzedażowy.

Wraz z tym potencjałem rośnie też konkurencja, a konsumenci są coraz bardziej świadomi metod sprzedaży używanych przez twórców kursów. Dlatego nie wystarczy już mieć oferty na swój produkt cyfrowy. Sprzedaż takich produktów wymaga odpowiedniego podejścia, znajomości strategii, a także odpowiednich działań marketingowych, które bezpośrednio przekładają się na wyniki sprzedaży.

POLECAMY

Często powtarzam kursantom, że im lepszy marketing, tym łatwiejsza sprzedaż! Dlaczego? Docieramy do większej liczby potencjalnych klientów i klientek realnie zainteresowanych rozwiązaniem, które dla nich masz. Leady, którym będziemy sprzedawać, będą lepszej jakości. Będą gotowi wydać pieniądze, będą mieć mniej obiekcji i szybciej podejmą decyzję.

Zacznijmy od wyjaśnienia szerokiej perspektywy na kampanie sprzedażowe kursów, czyli mojej autorskiej metody Autonomicznego Modelu Online. Jak już wspomniałam, skuteczną sprzedaż poprzedza dobry marketing, dlatego ten kontekst jest istotny. Poza tym skuteczne kampanie marketingowe nie działają samodzielnie. Zawsze są połączone z innymi działaniami marki. Następnie przejdziemy do głębszego omówienia etapu sprzedaży i konkretnych strategii, które polecam.

Fazy Autonomicznego Modelu Online

  1. Komunikacja i świadomość
    Ta faza polega na budowaniu świadomości Ciebie jako eksperta oraz dotarciu do jak najszerszej grupy docelowej. To moment, w którym dajesz się poznać, pokazujesz swoje atuty i konkretną wartość, którą możesz wnieść. Kluczowe jest tworzenie wartościowego contentu, czyli dzielenie się wiedzą. Zaczynasz angażować własną społeczność, n...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy