Jak zbudować skuteczną strategię sprzedaży dzięki umiejętności zadawania odpowiednich pytań

Temat numeru

Badanie potrzeb i zrozumienia klienta to jedno z najtrudniejszych wyzwań w pracy handlowca. Zadawanie odpowiednich pytań i aktywne słuchanie to kluczowa umiejętność w sprzedaży B2B. Niestety, nikt z nas nie ma sekretnych mocy niczym główna postać z serialu Lucyfer, która dzięki jednemu spojrzeniu w oczy może dowiedzieć się, czego naprawdę pragnie dana osoba. My, zwykli śmiertelnicy, musimy radzić sobie za pomocą odpowiednich pytań.

Zrozumieć, dlaczego

Koncepcja „zacznij od dlaczego”, której autorem jest Simon Sinek, jest niezwykle pomocna i skuteczna nie tylko w budowaniu strategii marek, ale również w każdej innej dziedzinie ludzkiej działalności. W związku z tym badanie potrzeb klienta również zacznijmy od „dlaczego”. Ale nie „dlaczego” skierowanego do klienta, a skierowanego do… siebie. Aby móc skutecznie zbadać potrzeby klienta, musimy zrozumieć, po co to robimy, czego chcemy się dowiedzieć i co zamierzamy przez to osiągnąć. W tym przypadku celem nie jest wykonanie telefonu czy przeprowadzenie 30-minutowej rozmowy. Celem jest zrozumienie potrzeby klienta, aby zaproponować mu jak najlepiej dopasowaną ofertę. W wielu procesach sprzedażowych jednym z zadań do wykonania jest telefon do klienta l...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy