Jak zbudować markę sprzedawcy?

Temat numeru

Budowanie marki sprzedawcy staje się coraz bardziej nośnym tematem. Wcześniej mówiliśmy o budowaniu wizerunku w relacji z klientem, ale w dobie mediów społecznościowych możemy wyjść poza to ograniczenie. Dzięki Facebookowi, LinkedIn czy YouTube’owi możemy zwiększyć zasięg swoich działań sprzedażowych. W artykule pokażę narzędzia i zasady, które pomagają budować markę sprzedawcy.

Reguła IMPACT w budowaniu marki osobistej sprzedawcy

Zacznijmy jednak od podstaw. Reguła IMPACT określa sześć kluczowych obszarów, o które musimy zadbać w kontakcie z klientem, aby zbudować pozytywny wpływ na niego we wzajemnych relacjach.

POLECAMY

Integrity – przestrzegaj zasad prawa
Sprzedawca powinien wzbudzać zaufanie zarówno pod kątem przekazywanej wiedzy produktowej, jak i zasad, które obowiązują w kontekście etyki prowadzenia biznesu. Osoby, które są na bakier z etyką, szybko wzbudzają wobec siebie podejrzliwość i konieczność weryfikowania składanych propozycji handlowych i obietnic z nimi związanych.

Manners – przestrzegaj zasad kultury osobistej
Kultura osobista i savoir-vivre to najlepszy sposób na wzbudzenie zaufania do siebie jako do osoby. Jeśli nawet nie pomoże, to na pewno nie zaszkodzi. Ważną zasadą jest np. to, że nie proponujemy przejścia na „ty” osobie dużo starszej wiekiem czy też na wyższym stanowisku. W takiej relacji nie wciskamy także wizytówek, cz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy