1. Zmapuj procesy, które CRM ma usprawnić
Przed wyborem systemu warto odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie problemy chcemy rozwiązać i co chcemy usprawnić. CRM może znacząco przyspieszyć wiele rutynowych czynności, takich jak zarządzanie kontaktami, prowadzenie korespondencji, planowanie spotkań czy tworzenie raportów.
Dokładna analiza procesów sprzedażowych, marketingowych i posprzedażowych pozwala lepiej dopasować system do rzeczywistych potrzeb firmy. Dobrą praktyką jest zebranie opinii różnych działów organizacji oraz określenie głównych celów wdrożenia, takich jak np.:
POLECAMY
- pozyskanie większej liczby nowych klientów;
- zwiększenie konwersji leadów;
- automatyzacja powtarzalnych zadań;
- czytelny przegląd lejka sprzedażowego;
- usprawnienie współpracy między zespołami.
Warto również przeanalizować, które z ob...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!