Jak utrzymywać kontakty z klientami, sprzedając konferencje?

Temat numeru

Sprzedawanie konferencji to nie lada wyzwanie. Tu wszystko musi działać jak w zegarku; zbliżający się termin wydarzenia każdego dnia wisi nad nami jak miecz Damoklesa. Jeśli się nie sprzeda lub zrobi to gorzej niż w planach, może to nie tylko zaszkodzić zbliżającej się edycji, ale i przekreślić kolejne. Dlatego tak ważne jest odpowiednie podejście do sprzedaży i komunikatów stosowanych przez zespół sprzedaży – dzięki nim nie tylko szybciej zamkniesz więcej transakcji, zbudujesz silne relacje z klientami i uczestnikami, którzy chętnie będą wracać do Ciebie na kolejne edycje konferencji.

Jak często zdarza Ci się, że po jakimś czasie od rozmowy Twój rozmówca mówi, że zrozumiał Cię zupełnie inaczej? Albo niespodziewanie urywa Ci się z nim kontakt? Nie mówiąc o transakcjach, które „miały się zamknąć”, a jednak nigdy do tego nie doszło...

Dla organizatorów konferencji takie sytuacje nie zdarzają się raz na edycję – jest ich o wiele więcej, często nawet stają się standardem, szczególnie jeśli mówimy o imprezach z wysokim progiem wejścia lub tych, które jeszcze nie są mocno rozpoznawalne na rynku. Z doświadczenia, które zebrałam przy organizacji Wolves Summit, See Bloggers i Konferencji dla Przedsiębiorców, wiem, że często wynika to z nieodpowiednich komunikatów, które pojawiają się na linii sprzedawca – klient. Szczególnie młodzi stażem sprzedawcy często popełniają podobne błędy, które prowadzą do niezrozumienia, wątpliwości i ostatecznie utraty potencjalnego klienta.

Oto sześć sposobów na to, jak temu zapobiec.

POLECAMY

1. Utrzymuj możliwie NAJPROSTSZE i NAJKRÓTSZE komunikaty

Jednym z wydarzeń, które organizuję, jest Wolves Summit, międzynarodowa konferencja dedykowana innowacji. Dla inwestorów i korporacji jednym z jej najważniejszych elementów jest obecność wyselekcjonowanych przez nas start-upów technologicznych z całego świata na różnym etapie rozwoju, z którymi mogą odbyć dobrz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy