Jak sprzedawać produkty z katalogu na TikToku?

E-COMMERCE

Liczba osób korzystających z TikToka rośnie każdego dnia, a platforma cieszy się zainteresowaniem wśród użytkowników w każdym wieku. Obecnie panuje przekonanie, że jest to ulubiona aplikacja pokolenia Z, które zyskuje coraz większą siłę nabywczą na rynku. Według najnowszych analiz format wideo znacznie bardziej angażuje użytkowników, niż statyczny post, co w konsekwencji może efektywniej wpłynąć na decyzję zakupową odbiorcy. To wszystko napędza twórców TikToka z przedsiębiorstwa ByteDance do rozszerzania funkcjonalności platformy, zarówno z zakresu rozrywkowego, jak i profesjonalnego. Teraz za pomocą tego medium możesz rozwijać świadomość swojej marki oraz sprzedawać produkty w podobny sposób do Meta Ads. Przywitaj reklamy z użyciem feedu produktowego!

Jak działają reklamy produktowe na TikToku?

Reklamy z użyciem feeda produktowego zaczęły pojawiać się na początku tego roku. Od lutego 2023 r. platforma zaczęła stopniowo wycofywać możliwość tworzenia i korzystania z reklam Dynamic Showcase Ads oraz kolekcji. W zamian za to TikTok przeniósł ich podstawowe funkcje do nowego celu reklamowego „Product sales” (sprzedaż produktu), uzupełniając go o nowe formaty optymalizacji.
Jeżeli korzystałeś kiedyś z reklam produktowych na Facebooku, to nie będziesz mieć większych problemów ze zrozumieniem, jak działa panel menedżera reklam TikTok.
Według definicji platformy reklama z feedem produktowym na TikToku pozwala na wyświetlenie produktów w sposób bardziej interaktywny i atrakcyjny dla użytkowników. Po czym poznać, że masz przed oczami ten typ reklamy? Wideo reklamowe pojawia się w dwóch umiejscowieniach:

POLECAMY

  1. Reklama In-Feed: zaprojektowana, aby była jak najbardziej dyskretna i wyglądała tak, jakby była częścią kanału użytkownika. W teorii jest ona bardziej angażująca dla użytkowników. Osoba, która ogląda tę reklamę, może ją polubić, komentować i udostępnić. Po 9 s wyświetlania wideo na ekranie wyświetla się miniaturka ze zdjęciem produktu, opis oraz przycisk z CTA: „Kup teraz” lub „Zobacz więcej”.
  2. Reklama Top-View: 60-sekundowe wideo, które wyświetla się docelowym odbiorcom każdego dnia od razu po uruchomieniu platformy. Jest to zwykle pierwsze wideo, które widzi użytkownik po zalogowaniu i zajmuje ono cały ekran przez pierwsze 3 s. W ten sposób reklama pozbawiona jest rozpraszających treści (takich jak przyciski czy tekst), co ma w następstwie zachęcić widza do działania. Po upływie tego czasu fi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy