Oznacza to, że w stronie koszyka zakupowego tkwi ukryty potencjał. Jeśli go wykorzystasz, podniesiesz liczbę konwersji i sprzedaż w swoim sklepie. Sprawdź skuteczne metody, które pozwolą Ci ograniczyć liczbę porzuconych koszyków.
POLECAMY
Czym są porzucone koszyki i z czego mogą wynikać?
Porzucony koszyk to sytuacja w sklepie internetowym, w której użytkownik mimo dodania produktu do koszyka ostatecznie nie sfinalizował transakcji. Statystyki są nieubłagane – niemal 70% koszyków jest porzucanych w e-commerce w ogóle, a ponad 85% na urządzeniach mobilnych2. Wyobraź sobie, że 7 na 10 kupujących zostawia koszyk w supermarkecie w dowolnym miejscu i po prostu wychodzi. Niewyobrażalne, prawda? W internecie jest to jednak powszechne zjawisko. Można mu skutecznie przeciwdziałać. Co możesz zrobić, by uratować koszyk i zachęcić użytkownika do konwersji i realizacji zamówienia?
RAMKA 1
Z czego może wynikać rezygnacja z opłacenia zamówienia?
- Zbyt wysokie koszty dostawy.
- Dodatkowe opłaty, o których użytkownik wcześniej nie wiedział.
- Zbyt długi proces zakupowy, obejmujący wiele kroków (powyżej 3).
- Błędy techniczne na stronie internetowej.
- Niska wydajność i prędkość strony.
- Zbyt skomplikowany proces zakupowy (wymuszający wypełnianie długich formularzy).
- Konieczność założenia konta w celu złożenia zamówienia.
- Zbyt mało opcji płatności lub dostawy.
1. Zadbaj o prędkość strony
Szybkość działania...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!