Jak ratować porzucone koszyki w e-commerce? 13 skutecznych sposobów

Marketing

Ponad 4 biliony dolarów – tyle tracą firmy e-commerce na całym świecie z powodu porzuconych koszyków1. To wielki cios dla internetowych sprzedawców. Mimo że na początku użytkownik zdecydował, że interesuje go konkretny produkt i dodał go do koszyka, ostatecznie nie zrealizował transakcji. Co to oznacza dla właścicieli biznesów e-commerce?

Oznacza to, że w stronie koszyka zakupowego tkwi ukryty potencjał. Jeśli go wykorzystasz, podniesiesz liczbę konwersji i sprzedaż w swoim sklepie. Sprawdź skuteczne metody, które pozwolą Ci ograniczyć liczbę porzuconych koszyków.

POLECAMY

Czym są porzucone koszyki i z czego mogą wynikać?

Porzucony koszyk to sytuacja w sklepie internetowym, w której użytkownik mimo dodania produktu do koszyka ostatecznie nie sfinalizował transakcji. Statystyki są nieubłagane – niemal 70% koszyków jest porzucanych w e-commerce w ogóle, a ponad 85% na urządzeniach mobilnych2. Wyobraź sobie, że 7 na 10 kupujących zostawia koszyk w supermarkecie w dowolnym miejscu i po prostu wychodzi. Niewyobrażalne, prawda? W internecie jest to jednak powszechne zjawisko. Można mu skutecznie przeciwdziałać. Co możesz zrobić, by uratować koszyk i zachęcić użytkownika do konwersji i realizacji zamówienia?

RAMKA 1
Z czego może wynikać rezygnacja z opłacenia zamówienia?

  • Zbyt wysokie koszty dostawy.
  • Dodatkowe opłaty, o których użytkownik wcześniej nie wiedział.
  • Zbyt długi proces zakupowy, obejmujący wiele kroków (powyżej 3).
  • Błędy techniczne na stronie internetowej.
  • Niska wydajność i prędkość strony.
  • Zbyt skomplikowany proces zakupowy (wymuszający wypełnianie długich formularzy).
  • Konieczność założenia konta w celu złożenia zamówienia.
  • Zbyt mało opcji płatności lub dostawy.


1. Zadbaj o prędkość strony
Szybkość działania...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy