Dołącz do czytelników
Brak wyników

Marketing

23 lipca 2021

NR 34 (Lipiec 2021)

Jak przygotować się do sezonu sprzedażowego, wykorzystując marketing internetowy?

41

Działasz w sezonowej branży i zastanawiasz się, co zrobić, by zwiększyć sprzedaż? Zadbaj o wizerunek swojej firmy w internecie i wykorzystaj potencjał marketingu online. Ulepszenie swojej strony internetowej, śledzenie konkurencji, praca nad ofertą czy przygotowanie reklam – to tylko niektóre z działań, w które możesz zainwestować przed sezonem sprzedażowym. Sprawdź, jak je wykorzystać, by zwiększyć potencjał swojej firmy.

Sprawdź, w jakie działania inwestuje Twoja konkurencja, o czym pisze. Zobacz, jak przedstawia się sytuacja na rynku. Stwórz alerty Google, ale przeanalizuj również:

POLECAMY

  • ofertę konkurencji – dostępne produkty/usługi, ceny;
  • oferowane rabaty i promocje;
  • działania wizerunkowe – czy Twoi konkurenci budują wizerunek eksperta w branży, a jeśli tak, to w jaki sposób;
  • treści na blogu – jaki content tworzą konkurencyjne firmy – czy są to artykuły eksperckie, poradnikowe i edukacyjne, a może webinary i wideo? Z jakim odbiorem się spotykają;
  • działania w mediach społecznościowych – w jaki sposób Twoi konkurenci aktywizują swoich fanów w social mediach?

Porównaj działania konkurencji z własnymi. Analiza to podstawa przed sezonem, jeśli nie chcesz pozostać w tyle.

Zadbaj o optymalizację strony internetowej przed sezonem sprzedażowym

Sprawnie działająca strona internetowa może stanowić o Twoim być albo nie być w szczycie sezonu sprzedażowego. Dlatego przed jego rozpoczęciem powinieneś:

  • upewnić się, że Twój hosting jest w stanie obsłużyć duży ruch w jednym czasie,
  • przystosować stronę do zakupów na urządzeniach mobilnych,
  • poprawić szybkość działania i ładowania strony.

Zadbaj o wydajność witryny

Jeśli Twój sezon jest krótki, może się zdarzyć, że odwiedziny klientów na stronie skumulują się w jednym czasie. To szczególnie ważne w sklepach internetowych lub na stronach z rezerwacjami, na których serwer może nie udźwignąć dużego ruchu. Najgorsze, co może Cię wtedy spotkać, to niedziałająca strona internetowa. Zaplanuj przegląd techniczny swoich systemów sprzedażowych i rezerwacyjnych, a także skontaktuj się z dostawcą hostingu, aby sprawdzić, czy Twój serwer poradzi sobie z dużym ruchem. To ważne, jeśli na otwarcie sezonu planujesz obniżki cen, wsparte reklamami.
 

RAMKA 1
Optymalizacja strony internetowej

Przed rozpoczęciem sezonu sprzedażowego powinieneś:

  • upewnić się, że Twój hosting jest w stanie obsłużyć duży ruch w jednym czasie,
  • przystosować stronę do zakupów na urządzeniach mobilnych,
  • poprawić szybkość działania i ładowania strony.

 

Przystosuj witrynę do urządzeń mobilnych

W sezonie sprzedażowym wielu klientów odwiedzi Twoją stronę przez urządzenia mobilne. Zadbaj o wdrożenie mobilnej lub responsywnej wersji strony, która ułatwi dokonywanie zakupów na smartfonach i tabletach. Chcesz sprawdzić, czy Twoja witryna działa prawidłowo na urządzeniach mobile? Skorzystaj z narzędzia Mobile Test Friendly dostępnego w Google Search Console.
 


Popracuj nad szybkością strony

Jeśli użytkownik będzie musiał czekać kilka sekund na załadowanie się oferty na Twojej stronie, prawdopodobnie zrezygnuje z zakupu i skorzysta z oferty konkurencji. Dlatego w ramach przygotowania do piku sprzedażowego:

  • zmniejsz rozmiar obrazów i plików na stronie;
  • skontaktuj się ze specjalistą IT i zapytaj, czy istnieje możliwość ograniczenia długości kodu JavaScript oraz html;
  • ogranicz liczbę elementów interaktywnych, które nie są niezbędne, a mogą negatywnie wpływać na szybkość strony;
  • ogranicz liczbę stron z błędami 404 – zadbaj o wdrożenie przekierowań, a dodatkowo zoptymalizuj stronę 404.

By sprawdzić funkcjonalność swojej strony pod względem prędkości, polecam skorzystanie z narzędzi, takich jak, np. PageSpeed Insights oraz GTmetrix.

Zainwestuj w rozbudowę i recykling treści

Masz już treści na stronie i kończą Ci się pomysły na nowe? Możesz zainwestować w:

  • rozbudowę istniejącego contentu,
  • recykling treści.

Ramka 2
Na czym polega rozbudowa istniejącego contentu?

Rozbudowa skupia się na uaktualnieniu istniejących treści, uzupełnieniu ich o:

  • nowe informacje istotne i przydatne dla użytkownika,
  • nowe frazy kluczowe,
  • zdjęcia, grafiki i infografiki.


Masz kilka artykułów blogowych na podobne tematy? Zastanów się nad ich połączeniem w jeden kompleksowy materiał. Planujesz wprowadzenie nowych produktów? Przygotuj dla nich unikalne opisy oraz recenzje.
Zarówno recykling, jak i rozbudowa treści są tańsze od tworzenia jej od nowa. Pozwalają przyciągnąć zainteresowanie nowych użytkowników i pozyskać kolejnych klientów bez angażowania dużych nakładów finansowych, co przed sezonem sprzedażowym może być szczególnie ważne. Jeśli dysponujesz wolnym czasem, możesz samodzielnie zająć się rozbudową czy przygotowywaniem materiałów wideo, infografik, e-booków.
 

RAMKA 3
Czym jest recykling treści?

Recykling treści pozwoli Ci wykorzystać istniejący content do stworzenia nowych materiałów. Masz dużo wpisów blogowych i poradników? Możesz przekształcić zawarte w nich informacje na:

  • podcast,
  • wideo na YouTubie,
  • infografikę,
  • e-book.


Odśwież ofertę  na stronie internetowej

Chcesz przygotować swój biznes do intensywnej sprzedaży? Zadbaj o ofertę na stronie internetowej. To znakomity czas na „prace porządkowe” w witrynie, wdrożenie protokołu https czy zmiany graficzne. Pamiętaj, by:

  • umieścić w witrynie aktualne informacje;
  • zadbać o atrakcyjny wygląd strony, dostosowany do sezonu (np. świąteczne grafiki zimą);
  • wyeliminować błędy na stronie (możesz wcześniej zapytać swoich klientów, jakie przeszkody napotykają podczas zakupów);
  • wdrożyć wewnętrzną wyszukiwarkę produktów;
  • popracować nad nawigacją w witrynie i budową intuicyjnego menu;
  • wyeksponować najważniejsze elementy, np. kluczowe kategorie produktowe, produkty-bestsellery, informacje o promocjach;
  • stworzyć podstrony specjalnie na potrzeby konkretnych promocji (np. na Black Friday, Boże Narodzenie, Wielkanoc);
  • przygotować banery na stronę, które w przyszłości zachęcą klienta do pożądanego działania, np. dodania produktu do koszyka, kontaktu telefonicznego czy wypełnienia formularza, skorzystania z promocji.

Opracuj strategię sprzedażową na nadchodzący sezon

„Sezon ogórkowy” w branży warto wykorzystać na przygotowanie oferty sprzedażowej. Zastanów się, czy chcesz i możesz zaoferować klientom:

  • rabaty i promocje,
  • program pa...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Nowa Sprzedaż"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy