Powierzaj ambitne i realne cele, które mają dla pracownika sens
Powierzaj, a najlepiej ustalaj wspólnie z pracownikami cele, które są dla nich ambitne i jednocześnie możliwe do realizacji. Badania pokazują, że jeśli powierzysz pracownikowi zadanie, które jest dla niego zbyt łatwe i nie stanowi wyzwania – nie masz co liczyć na jego motywację i zaangażowanie w realizację. Jeśli jednak poziom trudności zadania czy ustalone „targety” wydają się niemożliwe do osiągnięcia, z góry zniechęcają pracownika do podejmowania jakichkolwiek działań. Pamiętaj więc, aby odpowiednio wyważyć poziom trudności celu i zadania do kompetencji i dotychczasowych doświadczeń pracownika.
Warto również zadbać, aby pracownik realizował na co dzień zadania, które wykorzystują jego talenty i zainteresowania oraz mają głębszy sens. W tym celu:
POLECAMY
- Wybieraj właściwe osoby w procesie rekrutacji i selekcji – tylko takie, które naprawdę lubią sprzedaż i mają umiejętności, dzięki którym będą realizować ją na wysokim poziomie.
- Zapraszaj pracowników do wspólnego ustalania celów – dotyczy to również zadań dodatkowych czy sytuacji, w której planujesz na nowo rozdzielić role i odpowiedzialności.
- Jak najczęściej rozmawiaj ze swoimi pracownikami, aby dobrze poznać ich zainteresowania, pasje, talenty, mocne strony i preferowane sposoby działania.
- Przy każdej okazji (delegowanie, monitorowanie, rozliczanie celów, spotkania zespołu) podkreślaj, w jaki sposób wykonywane przez pracownika zadania przekładają się na funkcjonowanie zespołu, firmy czy społeczności lokalnych.